Afacerile britanice vand pe marketplace-uri in valoare de 282 miliarde £/an (studiu)
882.900 de afaceri britanice isi vand produsele pe marketplace-uri online, unde au incasari estimate la 282 miliarde £/an, conform unui studiu recent, citat de internetretailing.net. Suma reprezinta doar 6% din cifra de afaceri a tuturor business-urilor din Marea Britanie. Studiul (care este intitulat „Emerging growth opportunities for online marketplaces”) a fost realizat de Shieldpay si Centre for Economics and Business Research.
Cele aproape 900.000 de business-uri sunt majoritatea afaceri micro (850.900 la numar) si mici (24.800), urmate de afaceri medii (5.600) si mari (1.500). Veniturile din vanzarile pe marketplace-uri cresc anual cu 9,4%, noteaza acelasi studiu. Prin comparatie, afacerile care nu folosesc aceasta metoda de vanzare la comun inregistreaza o crestere a veniturilor de doar 7,4%. In 2019, 48% dintre retailerii britanici apelau la marketplace-uri; in 2022, acest procent a crescut la 61%, noteaza acelasi studiu, care sugereazaca valoarea pietei e-commerce B2B globale va creste pana la valoarea de 7,3 trilioane £, in 2022. 41% dintre vanzarile afacerilor care vand exclusiv altor business-uri are loc pe un marketplace.
„Cifra de afaceri de 280 miliarde £ care reprezinta contributia marketplace-urilor online la economia britanica este una considerabila, dar este clar ca aceasta felie de 6% va creste si mai mult in anii urmatori. Un marketplace e mai mult decat o afacere de sine-statatoare, este un canal de distributie care ajuta alte afaceri sa ajunga pe piete noi si un instrument transformational care aduce un plus-valoare clientului final, oferindu-i mai multe optiuni de produse si preturi mai competitive. Cercetarea noastra arata nu doar ca marketplace-urile au o contribuie notabila la economia Marii Britanii, ci si ca afacerile nu capitalizeaza inca beneficiile semnificative pe care acestea le pot oferi. Valoarea comertului pe marketplace-uri poate fi adesea trecut cu vederea, mai ales de catre IMM-uri, dar infrastructura robusta, accesibilitatea si securitatea pe care le ofera ar trebui sa incurajeze mai multe afaceri sa se mute online si sa profite la maximum de aceste avantaje”, a explicat Claire Van der Zant (Revenue Director, Shieldpay).
Leave a reply