Plata in rate si portofelele digitale au crescut cu 27% YoY, in 2025

Plata in rate a inregistrat o crestere de 27% in primele 9 luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, fiind metoda cu cele mai accelerate evolutii ale volumelor de tranzactii digitale, alaturi de portofelele digitale.
Astfel, ponderea tranzactiilor cu plata in rate in e-tail a ajuns la 24% din total (+21% YoY). Datele arata ca volumul platilor online in primele 9 luni din 2025 a avut un avans de aproximativ 20% YoY. Cresterea a fost determinata de un numar mai mare de tranzactii si de efectele inflatiei. In paralel, portofelele digitale au continuat sa castige teren: Apple Pay detine deja 15% din totalul tranzactiilor online, iar Google Pay aproximativ 9%, transmite PayU GPO Romania intr-un comunicat de presa.
Ce mai arata analiza PayU GPO Romania:

- numarul tranzactiilor online a urcat cu 9%, iar valoarea medie/tranzactie a fost de 157 lei (+9% YoY); in sectoare precum Travel, Entertainment si Health, valorile medii/tranzactie au crescut chiar si cu peste 20% fata de primele 9 luni din 2024
- cresterea volumelor a fost sustinuta de platile integrale (unde s-a inregistrat un plus de 17%) si de volumele platilor cu optiuni in rate (care au accelerat cu 27%)
- plata in rate s-a consolidat ca instrument-cheie pentru comercianti – cei care ofera aceasta optiune pot vedea o crestere a vanzarilor de 25-30%, cu o valoare medie per tranzactie de 3 ori mai mare decat plata standard
- cele mai mari volume de plati online au provenit in continuare din verticalele traditionale – Fashion, IT&C, Home&Deco, Beauty, Food&Delivery si Pharma
- cea mai rapida crestere a venit din zona serviciilor – Transport si Ride Sharing, Travel, Entertainment, Asigurari si Utilitati, cu dinamici de peste 50%
„Vedem o piata care in continuare are potential de crestere, unde comerciantii au in fata oportunitati clare. In primul rand, oferirea platii online ca optiune principala este obligatorie: studiile arata ca aproape 17% dintre clienti nu finalizeaza o achizitie daca nu pot plati online. In plus, integrarea platilor digitale aduce o crestere medie a vanzarilor de 30%, scade rata de retur de la 11–15% la 3–5% si duce la o majorare a profitului de aproximativ 20%. In al doilea rand, portofelele digitale precum Apple Pay si Google Pay cresc atat rata de conversie, cu pana la 10%, cat si loializarea clientilor, cu peste 7%”, transmite Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO Romania si Ungaria).
Leave a reply