PayU Romania: cu un avans de 16% pe an, piata e-commerce locala poate deveni a doua din CEE
PayU GPO Romania anunta, intr-un comunicat de presa, ca valoarea pietei e-commerce locale (produse si servicii comandate online) se va situa in jurul a 11,5 miliarde €, in 2024 (+16% YoY, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii). Liderul pietei locale de plati online transmite ca acest total reiese atat din calcule proprii, cat si din datele raportate de McKinsey si Statista.
Romania s-a situat, in 2023, pe locul al treilea din Europa Centrala si de Est (CEE), la capitolul comert digital, dupa Polonia (cu o piata estimata la 27,8 miliarde $) si Cehia (13 miliarde $), dar cu mult inainte de Ungaria si Bulgaria (care au insumat 6 miliarde $). Piata locala de comert online reprezinta 11% din retail-ul total; in Polonia, aceast procent este de 7%, in Cehia – de 14%, in Ungaria – de 10% si in Bulgaria – de 7%. Astfel, avand in vedere ritmul de crestere economica a Romaniei, aceasta are sansa de a deveni al doilea operator din regiune in industria e-commerce, intr-un viitor foarte apropiat.
Anul trecut , piata online locala a totalizat 9,8 miliarde € (potrivit McKinsey), din care 65% au fost produse si 35% au fost servicii vandute pe Internet. In zona de produse, cele mai cautate nise online au fost IT&Home (65% din total), Fashion (23%), Produse alimentare (6%), dar verticalele cu cele mai mari cresteri in tranzactii au fost Fashion si Beauty, mancarea comandata si Produsele alimentare. In zona de servicii, cele mai multe achizitii online s-au facut in Transport, inclusiv servicii de Livrare (80%) si Pachete turistice (14%), dar cele mai mari cresteri s-au inregistrat pe verticalele de Divertisment si Pachete turistice.
„Prognoza de crestere pentru 2024 poate fi sustinuta de comercianti prin optimizarea unor aspecte precum oferirea unei experiente omnichannel prin aplicatiile mobile proprii, dar si prin integrarea unor tehnologii precum RPA si AI, atat pentru a asigura o experienta personalizata consumatorilor, cat si pentru a lua decizii bune si rapide de business”, transmite Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO Romania).
Potrivit PayU, in 2024 procesul de plata va reprezenta, in continuare, unul din pilonii importanti in ceea ce priveste cresterea veniturilor comerciantilor din online. Desi plata cu cardul (si in special cea cu un card salvat, via Google Pay, Apple Pay si alte portofele digitale) isi va mentine cresterea constanta de 15-20%, anul acesta vom asista la folosirea optiunilor de plata Account-to-Account (Open Banking sau Instant Payments). Totodata, optiunile de plata in rate (de tipul BNPL si Slice) vor avea un grad de penetrare din ce in ce mai mare in mediul online, datorita conceptului de rate online, direct pe cardul de debit, cu retinerea ulterioara a ratelor; acestea sunt percepute de consumatori ca fiind simple si usoare, atat ca metode de plata, cat si ca gestionare a resurselor financiare.
„Le recomandam comerciantilor sa aiba un proces de check-out cat mai simplu, termeni si conditii cat mai clare privind livrarea, returul, rambursarea si metodele de plata listate pe prima pagina. Evident, ar trebui sa ofere metode de plata care sa-i ajute la cresterea ratei de conversie, precum plata cu cardul salvat in prealabil si plata in rate, deoarece aceasta din urma poate genera venituri cu pana la 30% mai mari si are o valoare medie de 3 ori mai mare decat plata realizata integral”, a subliniat Elena Gheorghe.
Leave a reply