72% dintre angajati si-au comandat masa de pranz online, in lockdown (sondaj)
Edenred anunta, intr-un comunicat de presa, ca un sondaj propriu efectuat in 20 de tari (inclusiv in Romania) – Barometru FOOD 2020 – indica o crestere accelerata a comenzilor online de mancare, in timpul pandemiei COVID-19. Edenred si partenerii sai au intervievat, anul trecut, peste 40.000 de angajati si 2.300 de proprietari de restaurante din 20 de tari, cu scopul de a analiza obiceiurile alimentare ale angajatilor si influenta pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora si a business-ului in HoReCa.
Intr-un an atipic, cum a fost 2020, angajatii au avut un comportament previzibil, continuand sa fie interesati de o dieta echilibrata. Au adoptat, insa, accelerat noile solutii digitale asociate pauzelor de masa, precum comenzile online de mancare si platile cu cardul de masa la restaurant. Iata ce a descoperit sondajul:
- in timpul lockdown-ului, 72% dintre angajati au comandat mancare de la restaurante, folosind servicii de livrare, take-out si click-and-collect
- 60% dintre proprietarii de restaurante au reusit sa isi mentina afacerea functionala (total sau intr-o anumita masura), prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out
- in Romania, 78% dintre angajatii participanti la sondaj au spus ca, in pandemie, au devenit mai atenti la alimentatia proprie; Romania este printre tarile cu unul din cele mai ridicate niveluri de constientizare in acest sens, media fiind de 79%
- pentru a-si putea sustine stilul alimentar echilibrat, majoritatea (8 din 10 angajati) se asteapta ca restaurantele sa conceapa mai multe optiuni de meniuri echilibrate; in Romania, si-au exprimat aceasta dorinta aproximativ 70% dintre respondenti
- pentru 76% dintre proprietarii de restaurante din reteaua de parteneri care accepta plati cu tichetele de masa, aceasta solutie a avut un impact pozitiv asupra business-ului lor, iar 65% dintre angajati sunt constienti ca puterea lor de cumparare ar fi afectata in lipsa tichetelor de masa
„Grija pentru sanatate sta acum la baza preocuparilor tuturor, iar echilibrul alimentar este unul dintre pilonii importanti de la inceputul crizei sanitare. Chiar daca perioada de lockdown a pus presiune pe intreaga societate, proprietarii de restaurante au gasit solutii pentru a-si mentine propriile business-uri functionale si de a satisface nevoile consumatorilor, care decid tot mai des unde vor lua masa de pranz pe baza calitatii nutritionale oferite in meniurile unitatilor alimentare. Pauza de pranz nu mai este o simpla pauza intr-o zi de lucru, ci o modalitate prin care contribuim la atingerea bunastarii personale, lucru confirmat inclusiv de cei peste 70% dintre angajatii chestionati in sondaj care au plasat comenzi de mancare la restaurante in timpul lockdown-ului. Astfel, implicarea Edenred in programul FOOD ne intareste convingerea ca locul de munca este mediul ideal pentru a lua masuri concrete in sprijinul alimentatiei sanatoase”, transmite Anamaria Busuioc (foto, Legal & Public Affairs Director Edenred Romania).
Leave a reply