7 greseli SEO pe care le fac companiile cand isi relanseaza site-ul
Agentia de SEO si performance marketing five elements digital transmite, intr-un comunicat de presa, care sunt cele mai frecvente greseli, din perspectiva SEO, pe care le fac companiile atunci cand isi relanseaza site-ul. Daca mecanismul de relansare nu ia in calcul toti factorii, afacerea respectiva poate incasa o lovitura destul de puternica in ceea ce priveste indexarea in motoarele de cautare – ceea ce poate duce la pierderi financiare considerabile.
Independent de motivul pentru care e necesara relansarea, agentia recomanda ca orice decizie de modificare, migrare si relansare a unui site sa se ia impreuna cu specialisti SEO (care pot evalua corect impactul). Comunicatul noteaza ca cele mai frecvente greseli care pot duce la penalizari in indexare sunt:
- schimbarea structurii de link-uri fara un plan de redirectionare – acest demers poate avea consecinte grave la nivelul intregului site
- stergerea continutului – decizia de a elimina din continut trebuie calculata cu atentie; motivele pentru stergere sunt numeroase (produse care nu mai sunt in oferta, imagini care nu mai sunt de actualitate, recenzii/comentarii publicate de clienti pentru produse retrase din portofoliu), dar continutul e unul dintre pilonii cruciali pentru strategia SEO, iar mutarea/eliminarea oricarei componente din cadrul lui poate avea efecte serioase
- scroll infinit (adaugarea unui buton de „Incarca mai mult” pe anumite pagini) – astfel de functionalitati risca sa duca la o ingropare a continutului pentru motoarele de cautare
- folosirea infrastructurii CSS pentru implementarea imaginilor importante, in dauna HTML – dezvoltarea unui site nou trebuie sa tina cont ca, desi Google poate gestiona fara probleme JavaScript, timpul este mai lung decat in cazul structurilor clasice HTML
- subtitlurile H1-H6 trebuie folosite cu incredere si nu doar ca un element de design – ele sunt un mod simplu si eficient pentru ca utilizatori sa gaseasca informatia cautata
- informatia trebuie organizata mai eficient – arhitectura informatiei nu trebuie sa fie supraincarcata cu link-uri de navigare, nu trebuie sa existe o folosire diferentiata a meta etichetelor si structurii de organizare a continutului intre versiunea desktop, mobil si AMP (mare parte dintre acestea nu sunt vizibile utilizatorului final, dar motoarele de cautare le folosesc pentru a indexa mai eficient site-ul)
- reducerea/diferentierea continutului afisat pe mobil, fata de desktop – cei mai multi oameni navigheaza pe Internet si descopera produse noi prin intermediul dispozitivelor mobile, de aceea e important sa aiba acces rapid la informatiile pe care le cauta
Ghidul complet pentru o migrare si relansare eficienta a site-ului este disponibil pe blog-ul agentiei, aici.
Leave a reply