63% dintre romani cumpara online din tara, pentru livrare rapida si retur usor (sondaj)
Desi platformele low-cost asiatice devin tot mai populare, cei mai multi romani prefera in continuare magazinele online locale. Aproape 7 din 10 tineri din Generatiile Z (tineri de pana la 28 de ani) si Y (29-44 de ani) aleg sa comande de la comercianti romani, arata un sondaj national realizat de Cargus, pe un esantion de 1.038 de persoane din mediul urban. Peste 60% dintre cumparatorii din Generatia X (45-60 de ani) si mai mult de jumatate dintre Baby Boomers (60-79 de ani) fac aceeasi alegere, transmite compania de curierat, intr-un comunicat de presa.
In total, 63% dintre romani aleg cu prioritate magazine din Romania, o optiune sustinuta de increderea mai mare in livrare si retur, de o comunicare mai clara si de dorinta de a sprijini economia locala.
Ce a mai descoperit sondajul amintit:
- siguranta si controlul sunt tot mai importante pentru romanii care cumpara online – 6 din 10 aleg curierul in functie de cat de repede ajunge coletul
- flexibilitatea conteaza si ea – peste o treime dintre respondenti vor sa poata schimba adresa de livrare
- tocmai de aceea, peste 66% spun ca prefera magazinele online locale pentru livrarea mai rapida, iar 59,7% apreciaza retururile mai simple; alte motive frecvente sunt comunicarea clara cu vanzatorul si curierul (57,6%) si increderea in calitatea serviciului (55,2%)
- doar 4% spun ca nu conteaza cine livreaza coletul, ceea ce arata ca experienta de livrare a devenit un factor-cheie in decizia de cumparare si in fidelizarea clientilor
- preferintele de cumparare online variaza semnificativ, in functie de varsta – Generatiile Z si Y comanda mai des si sunt atrasi in special de haine (67,6%), gadgeturi (48,7%) si produse de ingrijire personala (45,6%), generatiile mai mature – X si Baby Boomers – se orienteaza spre electrocasnice (40%), articole pentru casa si gradina (39%) sau suplimente alimentare (34,8%)
- un motiv important pentru care romanii aleg cumparaturile online e confortul – peste 77% dintre respondenti prefera aceasta optiune pentru a evita drumul pana la magazine; pe locul al doilea se afla livrarea direct la usa (61,4%) si preturile mai avantajoase decat in magazinele fizice (48,4%)
„Este o diferenta de mentalitate, dar si de stil de viata. Tinerii cauta frecvent produse de lifestyle, sunt conectati la trenduri si folosesc des aplicatiile mobile. Boomers, in schimb, sunt pragmatici, cumpara rar, dar cu scop precis si aleg produse care le imbunatatesc confortul sau sanatatea. Vedem si o diferenta clara in frecventa achizitiilor: aproape 40% dintre tinerii din Gen Z si Millennials cumpara online de cateva ori pe luna, iar 18% comanda cel putin o data pe saptamana. La polul opus, aproape 40% dintre Boomeri fac cumparaturi online doar de cateva ori pe an, iar 13% prefera exclusiv magazinele fizice. Comportamentele de consum digital difera clar intre generatii si e important ca retailerii sa le inteleaga pentru a-si adapta oferta si serviciile”, explica Belgin Bactali (foto, CEO Cargus).
Leave a reply