57% dintre romani cumpara online doar dupa ce citesc review-urile (studiu)
Un studiu recent (marca MOCAPP si Cult Research) a descoperit ca peste 65% dintre cumparaturile online realizate in ultimul an, in tara noastra, s-au facut dupa consultarea feedback-ului oferit de alti consumatori si influenceri, citim pe revistabiz.ro. In plus, 57% dintre cumparatorii online spunand ca nu fac niciodata o achizitie fara a citi review-urile produselor respective. Cercetarea a fost facuta pe un esantion de 508 persoane, de 16-50 de ani, care intra zilnic pe Internet.
In ultimul an, pandemia COVID-19 a determinat cresterea volumului cumparaturilor online cu 30% (conform Asociatiei Romane a Magazinelor Online/ARMO), iar felul in care alegem produsele si magazinele e-commerce a evoluat. „Concluziile studiului arata ca suntem intr-un moment de schimbare, de evolutie profunda. Asadar este nevoie de noi standarde in comertul online, pentru magazinele care vor sa devina o optiune relevanta”, explica Florin Grozea (foto, Fondator si Manager MOCAPP).
Alte cifre si concluzii interesante din studiul amintit:
- 84% dintre respondenti au cumparat de minimum 6 ori online, in ultimul an, iar 40% au cumparat mai mult de 1 data/luna
- clientii cu cea mai mare frecventa de cumparare (peste 15 ori/an) sunt persoane cu venituri de 4.001-6.000 lei/luna (peste 55%), de 2.000-4.000 lei/luna (43%) si de 6.001-8.000 lei/luna (36%)
- majoritatea cumparatorilor online (30%) au cheltuit, in total, pe Internet, 1.000-2.000 lei, in 2020
- cel mai des, romanii cumpara online produse din domeniul tehnologiei (77%), urmat de Fashion (74%), Beauty (56%), articole si echipamente sportive (51%)
- numarul e-shop-urilor si optiunilor si volumul tranzactiilor au crescut, deci clientii au nevoie de mai multa ghidare in procesul de achizitie si apreciaza mai mult recomandarile altor cumparatori sau a influencerilor preferati; singurele produse pentru care romanii nu consulta review-uri sunt cele recurente (aprovizionare casnica) si cele cu valoare mica (pana in 200 lei)
- cei mai receptivi la recomandarile digitale fac parte din Generatia Y (27-39 ani) si cei care castiga peste 8.000 de lei/luna
- in medie, 40% dintre followeri sunt receptivi la recomandarile de produs ale influencerilor; pe primul loc sunt barbatii din Generatia Z, care au copii si venituri de 4.001-6.000 de lei, urmati de femeile din Generatia Y, cu copii si educatie superioara; peste jumatate dintre respondente spun ca, dupa ce citesc un review de produs facut de influencerul preferat, vor imediat sa achizitioneze produsul, in timp ce barbatii vor sa gaseasca produsul in motoarele de cautare si sa-i afle pretul
„Studiul MOCAPP a relevat ca astazi preferintele consumatorilor sunt strans legate de recomandarile si opiniile pe care le gasim in mediul digital. Problema noastra nu mai este legata de cantitatea de informatii – ca in trecut – ci de filtrarea imensei cantitati de informatii, cu ajutorul liderilor de opinie relevanti, care vin cu sfaturi, recomandari si expertiza. Review-urile realizate de influenceri au o pondere mai mare in decizia de achizitie fata de recomandarile consumatorilor obisnuiti, insa acestea din urma sunt mai la indemana, caci se afla langa produs pe pagina magazinelor online si nu necesita cautare suplimentara. Concluziile acestea sunt o oportunitate de actualizare a strategiilor de marketing pentru companiile din e-commerce. Pentru un magazin online este o decizie vitala: ce review-uri colecteaza, cum le promoveaza, cum iese in evidenta. Si repede, caci concurenta deja o face!”, spune Florin Grozea.
Leave a reply