Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

53% dintre romani au smartphone, doar 6% cumpara online cu el (raport)

google consumer barometer RO 1La nivel global, in 2012, 1 din 3 consumatori avea access la un smartphone (33%), iar acum numarul a ajuns la 70%, dublandu-se in ultimii 4 ani, scrie agora.ro, conform datelor unui raport marca Google, care a colectat date din perioada 2012 – 2016 („Google Consumer Barometer”). In Romania, in 2012, rata de adoptie a smartphone-urilor era de 12%, iar la finele anul trecut peste jumatate dintre romani (53%) foloseau un smartphone.

Studiul Google a fost realizat de catre Kantar TNS, in 40 de tari, inclusiv a noastra, pe baza a peste 625.000 de interviuri, in care consumatorii au fost intrebati despre obiceiurile de folosire a Internetului. Odata cu accesul din ce in ce mai extins la acesta – de la 72% in 2012, la 80% in 2016 – oamenii au din ce in ce mai multe dispozitive conectate la Internet, iar principalul dispozitiv este smartphone-ul.

Ce a mai descoperit cercetarea amintita?

  • 66% dintre romani intra pe Internet si 53% o fac zilnic
  • 31% folosesc 2 ecrane, 15% folosesc 3 ecrane (si computerul, si smartphone-ul, si tableta)
  • 66% dintre romani isi folosesc smartphone-ul pentru a intra online in timp ce se uita la televizor
  • ne folosim zilnic smartphone-ul pentru aflarea orei/setarea alarmei (63%), a face poze/video (62%), a asculta muzica (48%), a verifica vremea/a juca jocuri (43%)
  • ne folosim saptamanal smartphone-ul pentru a intra pe retele de socializare (47%), a folosi motoare de cautare (42%), a urmari clipuri video online (40%), a-si verifica e-mail-ul (34%); doar 3% dintre respondenti spun ca il folosesc pentru a cumpara produse/servicii online
  • 31% dintre romani intra online mai des de pe computer/tableta decat de pe smartphone si 27% intra online mai des de pe smartphone decat de pe computer/tableta

    google consumer barometer RO 2

  • cand cumpara ceva online/offline, romanii se inspira si descopera produse online, pe smartphone (42%), il folosesc pentru a cere sfaturi online (42%) si a compara ofertele (29%)
  • dupa ce se decid ca vor sa cumpere ceva, 54% dintre romani merg la magazinul fizic (in general, la supermaketuri ori retaileri de amploare) si 30% raman online (folosindu-si computerul in 87% dintre cazuri, pentru tranzactie; doar 6% isi folosesc smartphone-ul)
  • daca intampina probleme in accesarea unui site pe smartphone, romanii deschid acelasi site pe alt dispozitiv (49%), cauta alt site care sa mearga bine (32%), incearca sa deschida acelasi site alta data, tot de pe telefon (22%)
  • 61% dintre respondentii autohtoni spun ca nu au cumparat niciodata ceva online din alta tara, iar 23% fac asta cel putin 1 data/an

Raspunde la aceasta intrebare