Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

5 lucruri de stiut inainte de a incepe o afacere online


Intr-un articol scris de Tom Freiling (ghostwriter si veteran al industriei de carte) pe entrepreneur.com, acesta explica cei 5 factori care pot determina succesul sau esecul unei afaceri e-commerce, indiferent de nisa ei.

Avand in vedere ca Freiling a renuntat la vanzarile de carte pe Amazon.com si in librariile clasice, pentru a vind direct clientilor prin platforma lui e-commerce (si asa a ajuns la venituri de peste 1 milion $ in mai putin de 1 an), sfaturile lui nu sunt de ignorat. Mai ales ca acesta spune ca lumea extrem de competitiva a comertului digital este plina de provocari logistice si financiare, care te pot da peste cap.

Iata care spune Tom Freiling ca sunt cele 5 lucruri pe care trebuie sa le intelegi inainte de a incepe sa vinzi pe Internet:

  1. Concurenta ta e formata din toti ceilalti vanzatori online. Spre deosebire de comertul traditional cu amanuntul, afacerea ta de e-commerce nu concureaza doar cu magazinul de la colt, ci cu vanzatori online din intreaga lume. Aceasta realitate necesita o schimbare fundamentala in modul in care privesti produsele pe care le vinzi. Succesul in comertul electronic nu inseamna doar sa ai un produs bun, la un pret bun – ci despre gasirea unor perspective unice, care sa iti ofere un avantaj competitiv: povestea brandului tau, serviciile post-vanzare sau faptul ca oferi retur gratuit timp de 180 de zile sunt doar cateva exemple de modalitati in care poti concura cu ceilalti in functie de factori diferiti de produs si pret.
  2. Afacerea ta depinde de costul de achizitie a clientilor noi. Odata cu modificarile privind confidentialitatea, cresterea costurilor publicitare si a concurentei pentru atentia consumatorilor, multe afaceri online cheltuie 30-50 $ pentru achizitia unui singur client. Inainte de lansarea magazinului tau digital, trebuie sa intelegi care este customer lifetime value (CLV) in cazul tau si cat iti permiti sa cheltuiesti pentru a convinge un consumator sa devina client, ramanand in acelasi timp profitabil. Daca valoarea medie a comenzii tale este de 40 $, iar marja de profit e de 30%, poti cheltui doar aproximativ 12 $ pentru achizitionarea acelui client, altfel nu vei fi profitabil!
  3. Operatiunile si partea de fulfillment a comenzilor online sunt mai complexe decat crezi. Gestionarea eficienta a stocurilor, procesarea comenzilor, gestionarea retururilor si expedierea produselor necesita sisteme si procese pe care le poti subestima usor. Ce pare simplu atunci cand vinzi cateva articole pe saptamana devine coplesitor atunci cand procesezi sute de comenzi. O idee buna ar fi sa predai partea de fulfillment unei companii logistice inainte de a fi prea tarziu.
  4. Gestionarea fluxului de numerar iti va testa abilitatile de business. Comertul electronic creeaza provocari unice legate de fluxul de numerar, care ii iau prin surprindere chiar si pe cei mai buni antreprenori. De obicei, trebuie sa achizitionezi stocul inainte de a-l vinde, iar companiile de procesare a platilor percep si ele costuri suplimentare. Adauga la asta costurile de publicitate, gazduire web si fulfillment si te poti trezi rapid cu probleme de lichiditate si fara resurse financiare. Evita supradimensionarea stocului.
  5. Social media este ceva vital, nu e doar marketing. In comertul electronic, retelele sociale nu sunt doar un canal de marketing – sunt cele mai importante. Platforme precum Instagram, TikTok, Facebook sau YouTube sunt principalele surse de descoperire a produselor noi pentru multi consumatori. Social media iti cresc brand awareness-ul si traficul pe site, permit implicarea directa a clientilor si ofera dovezi sociale prin continut generat de utilizatori (UGC). Deci trebuie sa fii present pe ele, sa fii consecvent si autentic.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply