Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

4 companii care s-au inchis din cauza GDPR

super-monday-night-combat

Din 25 mai, la nivel european a intrat in vigoare GDPR-ul, care impune tuturor organizatiilor care detin sau folosesc datele cetatenilor din Uniunea Europeana sa aplice noua lege legata de protectia datelor personale. Vom avea un mai mare control asupra acestora, companiile trebuie sa ne ceara acordul sa le proceseze si, daca le cerem, trebuie sa le stearga din sistemele lor. Pentru unele companii micute, asta inseamna falimentul, scrie money.cnn.com.

Marile companii cheltuiesc zeci de milioane de dolari pregatindu-se, dar cele mici nu-si pot permite toate costul necesar angajarii unor specialisti in protectia datelor si monitorizarii atente a informatiilor. Tot marile companii vor primi si cele mai mari amenzi, daca nu se conformeaza: amenzile pot atinge 20 milioane € sau 4% din vanzarile anuale (in functie de care suma este mai mare). Printre companiile mici care isi inchid portile odata cu GDPR-ul se numara:

  • producatorul de jocuri online Uber Entertainment si-a inchis jocul Super Monday Night Combatpe 23 mai, din cauza costurilor prea mari legate de refacerea infrastructurii realizate in 2009, care face dificila stergerea datelor utilizatorilor, deci nu respecta noul GDPR
  • producatorul de jocuri online Gravity Interactive a oprit accesul la produsele sale utilizatorilor europeni
  • Seznam.cz si-a inchis reteaua de socializare destinata colegilor de clasa, care are 20.000 de utilizatori activi/zi, pentru ca ar trebui sa o reconstruiasca pentru a respecta legea
  • firma de mobile marketing Verve isi inchide operatiunile europene, pentru ca „mediul legislativ nu este favorabil pentru modelul nostru de afaceri. Implicatiile si ramificatiile respectarii GDPR va provoca numeroase organizatii cu resurse mai mici decat Facebook si Google”, spune Julie Bernard (chief marketing officer Verve)

Raspunde la aceasta intrebare