Franta: in 2022, consumatorii au cheltuit online aproape 147 miliarde € (raport)
Sectorul de produse si servicii e-commerce francez a atins o cifra de afaceri de 146,9 miliarde €, in 2022, anunta ecommerce-europe.eu, citand date marca FEVAD (La Federation du e-commerce et de la vente a distance). Asta reprezinta o crestere de 13,8%, comparativ cu 2021. Aceasta dezvoltare YoY se datoreaza cresterii din sectorul de servicii vandute pe Internet.
Anul trecut, transportul, turismul si sectoarele legate de timpul liber au contribuit la o dezvoltare semnificativa a serviciilor vandute online (+36% YoY si +50%, comparativ cu 2019). Magazinele digitale de turism si transport au aut o crestere de 55% YoY (si +16% %, comparativ cu 2019), datorita cresterii preturilor si a ridicarii tuturor restrictiilor impuse de pandemie.
Pe de alta parte, vanzarile e-commerce de produse au fost mai mici cu 7% fata de 2021 (si mai mari cu 33%, comparativ cu 2019). De-a lungul intregului an, acestea din urma au reprezentat 12,5% din totalul vanzarilor cu amanuntul, in tara vest-europeana. Nisele cu cea mai mare crestere au fost: Imbracaminte/Fashion (+29, comparativ cu 2019) si Mobilier/Decoratiuni interioare (+19%, comparativ cu 2019).
In 2022, in Franta au avut loc 2,3 miliarde de tranzactii pe website-uri de retail (+6,5% YoY). Valoarea medie a cosului de cumparaturi virtual a crescut cu 6,9% (pana la suma de 65 €), din cauza inflatiei si a cresterii preturilor serviciilor. Numarul de magazine e-commerce active a crescut cu 5%, lansandu-se peste 10.000 de website-uri noi, in 2022.
Leave a reply