3 solutii de crestere a performantei in e-commerce
Evozon (companie de software cu baza in Cluj-Napoca, care are o experienta de peste 5 ani in ecosistemul Magento si colaboreaza cu branduri din intreaga lume, oferind servicii si solutii tehnice personalizate) anunta, intr-un comunicat de presa, lansarea propriului magazin online de extensii Magento. Printre acestea, se afla 3 solutii tehnice concrete de crestere a performantei in e-commerce, pe care compania Evozon le-a lansat ca raspuns la nevoile de crestere a performantei pentru magazinele online si la nevoiole unei experiente de cumparare fluide a clientului: compania de research americana Gartner preconizeaza ca, pana in 2017, customer experience-ul va fi unicul element diferentiator pentru marii jucatori din e-commerce.
Aceasta experienta de cumparare inglobeaza toate interactiunile pe care un client le are cu un brand, de cand a vizitat pentru prima data magazinul online si pana cand intra in posesia produsului achizitionat. Motivele cel mai des citate pentru care clientii abandoneaza un cos de cumparaturi online sunt: viteza mica de incarcare a website-ului, imposibilitatea de a gasi produsele cautate, o platforma neoptimizata pentru device-uri mobile, absenta recenziilor pentru produsul dorit.
In acest sens, cele 3 solutii propuse de Evozon sunt:
- OPTIMIZAREA VITEZEI DE INCARCARE – peste 40% dintre utilizatori se asteapta ca o pagina web sa se incarce in 2 secunde sau mai putin si o abandoneaza daca dureaza mai mult de 3 secunde; fiecare secunda de intarziere determina o scadere de 16% a satisfactiei utilizatorilor si o scadere de 7% a conversiilor; viteza e relevanta si in randul motoarelor de cautare, fiind un factor important in algoritmii Google de determinare a ordinii afisarii rezultatelor in SERP-uri; extensia Full Page Cache (FPC) creste semnificativ viteza de incarcare a paginilor unui magazin online, reducand consumul CPU si RAM; stabila si rapida, extensia a fost codata pentru a da randament maxim indiferent de numarul de vizitatori sau de actiunile efectuate de acestia pe platforma; solutia dezvoltata de Evozon a fost implementata in mai multe magazine online cu un numar de produse mai mare de 500.000 si trafic de peste 1 milion de utilizatori zilnici simultan, le-a crescut performanta si viteza de incarcare a paginilor si e compatibila cu Magento Community si cu Enterprise Edition, oferind suport pentru multiple domenii, magazine, limbi, grupuri de cumparatori si monede; ofera abilitatea de a alege intre optiunile de cache integral sau partial (pentru toate paginile sau doar pentru anumite pagini ale magazinului online)
- CAUTAREA AVANSATA, poate cea mai importanta functionalitate a magazinelor online –acuratetea si rapiditatea rezultatelor afisate sunt esentiale in procesul de cumparare; folosirea functiei de cautare avansata in detrimentul navigarii standard denota intentia clara a vizitatorului de a achizitiona; in aceasta faza a procesului de cumparare, administratorii nu trebuie doar sa ii ofere ceea ce cauta, ci si sa intuiasca preferintele sale, oferindu-i pe langa produsele dorite si alternative relevante, corelate cu cautarea initiala („Un proces de cautare greoi si neintuitiv are drept rezultat pierderea clientilor si un numar mic de vanzari. Este motivul pentru care echipa noastra a dezvoltat extensia de search cu optiuni avansate de cautare si posibilitati de configurare complexe, astfel incat rezultatele generate sa nu fie doar relevante pentru client, ci si usor de manipulat de catre administrator, in functie de nevoile specifice de business”, explica Andreea Bejenaru, foto, Head of Magento Development); disponibila pentru serverele de search Apache Solr si Elasticsearch (alese pentru performantele tehnice recunoscute in industrie), extensia include o multitudine de functionalitati, printre care si cea de Full Text Search, cu suport in 29 de limbi, verificarea ortografiei si generarea de sugestii autocompletate
- BLOG-UL PROPRIU, primul si cel mai important canal de marketing – achizitia vizitatorilor e direct dependenta de felul in care motoarele de cautare indexeaza continutul oferit, dar conversia lor in clienti depinde de calitatea si relevanta continutului prezentat, o strategie de comunicare unitara, dar construita prin intermediul a trei directii: cea a magazinului online, cea a produselor si cea a clientilor; extensia de blog open source, cu un nucleu solid, permite personalizari multiple, sustinand astfel flexibilitatea necesara demersurilor de marketing si comunicare; ea introduce functionalitati unice pe piata solutiilor Magento (posibilitatea de a customiza URL-urile fiecarei postari, optiunea de a formata fiecare layout, pentru fiecare postare, abilitatea de a restrictiona continutul in functie de grupuri nisate de utilizatori) si functionalitati avantajoase retailer-ilor de pe piata globala (MultiStore Post, care permite crearea de continut unic, asociat fiecarui produs, in functie de varianta lingvistica a magazinului) si MultiStore RSS (care ofera utilizatorilor posibilitatea de a primi continutul la care s-au abonat in diferite limbi)
Leave a reply