In 2027, marketplace-urile vor reprezenta 59% din e-commerce-ul global (raport)
Marketplace-urile online terte vor deveni cel mai mare canal de retail global (si canalul cu cea mai mare dezvoltare), pana in 2027, cand aproape doua treimi (59%) din vanzarile online vor avea loc acolo, informeaza internetretailing.net. In 2022, procentul este de 56%. Cele mai mari nume din domeniu vor fi Alibaba, Amazon, Pinduoduo si JD.com, unde se vor vinde produse in valoare de 4,3 trilioane $, la nivel global (fata de 2,5 trilioane $, in prezent). Adica aproape 66,5% din vanzarile digitale globale!
Conform raportului anual „2022 Future of Marketplaces” (marca Edge by Ascential), peste 5 ani, vanzarile digitale directe (pe website-uri e-commerce) vor fi de 41% din total (fata de 44%, in prezent). Alibaba va continua sa fie liderul global al vanzarilor cu amanuntul – cu o valoare totala neta a marfurilor vandute de 1,5 trilioane $, in 2027. Momentan, pe marketplace-urile online din China au loc aproape 80% dintre achizitiile digitale. Amazon va fi al doilea cel mai mare marketplace, cu 1,2 trilioane $.
Din 2007 incoace, numarul global de marketplace-uri terte a crescut cu peste 500%. In urmatorii 5 ani, categoria de produse cu cea mai rapida dezvoltare pe marketplace-uri va fi cea a alimentelor, cu o rata anuala de crestere compusa a vanzarilor de la terti (CAGR) de 11%. Pe urmatoarele doua locuri din top 3 se vor plasa: produsele pentru casa si animale de companie (CAGR de 10,6%) si produse pentru birou (CAGR de 10,5%).
Leave a reply