2022 va fi anul in care ne vom orienta complet spre shopping-ul omnichannel
Anul acesta, vanzatorii cu amanuntul si clientii lor vor asista la o modificare permanenta in retail: adoptia permanenta a shopping-ului omnichannel, scrie ecommercetimes.com. Lumea a revenit in magazinele fizice, dar inflatia reduce sumele cheltuite, de aceea rolul locatiilor offline, traditionale, a fost redefinit – spun specialistii din industria de retail.
Retailerii care se axeaza pe inovatii tehnologice (pentru a crea magazine mai eficiente), cei care isi simplifica operatiunile si folosesc o platforma e-commerce robusta sunt cei care vor avea de castigat. Din cauza pandemiei COVID-19, majoritatea afacerilor au fost fortate sa se axeze pe mediul digital si sa investeasca in campanii de marketing online, in timp ce – in paralel – destule site-uri e-commerce au deschis si locatii fizice. De aceea, expertii spun ca retailul omnichannel a devenit ceva asumat, in industrie, iar tot mai multe afaceri inteleg si implementeaza aceasta complementaritate intre online si offline.
Magazinul offline a devenit noul centru de fulfillment, un loc unde poti cumpara produsul dorit si interactiona cu brandul respectiv, de unde poti ridica o comanda facuta pe Internet, dar si care iti poate livra acasa ceva ce nu e expus pe rafturi, ci se afla in depozitul din spate. E-commerce-ul nu va disparea nicaieri si continua sa evolueze, iar afacerile care vor oferi clientilor mesaje personalizate si care vor folosi in mod consistent tehnologii ca inteligenta artificiala si machine learning-ul vor ajunge cu succes la clienti.
Tot mai multe branduri vor folosi, anul acesta, platforme de customer data (CDP), pentru a-si monetiza mai bine campaniile de marketing, a-si organiza informatiile despre clienti si a le trimite mesaje personalizate, la momentul potrivit. Odata cu disparitia cookie-urilor third-party din tracking-ul Google, brandurile trebuie sa isi foloseasca propriile date colectate, pentru a crea strategii. Iar comerciantii ofline vor integra instrumente e-commerce (ca software-ul CRM si sisteme de plata cashless), pentru a oferi vanzari omnichannel consumatorilor.
Leave a reply