10 ani de Vegis.ro, in cifre
Magazinul online de produse naturale si organice Vegis.ro anunta, int-un comunicat de presa, ca marcheaza 10 ani de existenta, depasind pragul de 5 milioane de produse vandute. Din 2012 pana in prezent, media comenzii a crescut cu aproape 40% (pana la 160 de lei), cu o medie de 8 produse/cos de cumparaturi.
Dincolo de evolutia comenzilor sau a cosului de cumparaturi, cea mai mare evolutie se observa in comportamentul de consum al romanilor. Perceptia a fost cu adevarat schimbata – si intr-un mod accelerat – de pandemia COVID-19. Produsele organice si naturale sunt o necesitate atunci cand vrei sa adopti un stil de viata sanatos, iar anumite categorii de clienti – cum sunt parintii – le includ in cumparaturile uzuale.
„Observam o orientare tot mai evidenta a clientului catre calitate, branduri cunoscute, diversitate in cosul de cumparaturi. In parte acest lucru s-a datorat initial si faptului ca romanii au investit mai putin in calatorii, iesiri si alte tipuri de achizitii, concentrandu-se mai mult pe sanatate. Insa, desi varful pandemiei a trecut, iar multi dintre romani si-au reluat stilul de viata, preferinta pentru alimente sanatoase, naturale, se mentine, semn ca schimbarea este una de profunzime”, transmite Mihai Bucuroiu (foto, General Manager si Fondator Vegis.ro).
„Piata este intr-o continua crestere. La nivel european, doar piata de alimente organice a fost evaluata in 2021 la 54 miliarde de euro. In Romania, inca suntem timizi, dar cresterea este constanta si continua. Dupa 10 ani, putem spune ca romanii incep sa priveasca produsele naturale si organice ca o necesitate, iar in alti 10 ani vor fi privite ca o normalitate. Estimarile noastre arata ca piata din Romania se va dubla pana in 2032, inclusiv pe fondul cresterii numarului de jucatori de pe acest segment”, a mai precizat acesta.
In cifre, 10 ani de Vegis.ro inseamna:
- peste 320.000 de clienti
- 680.000 de comenzi
- top 10 vanzari – mierea de Manuka e cel mai comandat produs, urmata de scortisoara, boswellia (tamaie) capsule, orz verde pulbere, Antioxivita, spirulina pulbere, Vitamina C capsule, Quercetina capsule, colagen si acid hialuronic capsule, sampon cu bicarbonat
- acum 10 ani, piata de produse naturale si organice era considerata aproape inaccesibila, iar Vegis.ro avea un portofoliu de 600 de produse; in primul an, site-ul e-commerce a avut 7.500 de comenzi; in urma cu 5 ani, Vegis.ro a depasit pragul de 125.000 de comenzi
- cele mai active zile au fost Black Friday 2020 si 2021, cand s-au inregistrat peste 3.500 de comenzi
- in prezent, Vegis.ro are un portofoliu de 10.000 de produse
- astazi, clientul tipic este reprezentat in proportie de 35% de barbati si 65% de femei; 45% dintre clienti au varsta de 25-45 de ani
- cele mai multe comenzi vin din Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Brasov
- peste 80% dintre comenzi sunt facute de pe mobil; prin comparatie, la lansarea site-ului, doar 5% erau plasate de pe dispozitive mobile, iar in 2017 procentul ajunsese la 50%
- bugetul alocat lunar pentru mentinerea unui stil de viata sanatos variaza intre cateva zeci de lei (15% dintre respondenti) si ajunge pana la 100-300 lei (44%) sau chiar peste 500 lei (23%), confom unui sondaj marca Vegis.ro
- primul an al Vegis.ro a fost incheiat cu o cifra de afaceri de 142.000 €, iar dupa 5 ani aceasta crescuse de aproape 10 ori (1,38 milioane €)
- 2021 a fost incheiat cu o cifra de afaceri de 3,8 milioane €
- pentru 2022, Vegis.ro estimeaza o crestere de 20% YoY, pe fondul investitiilor realizate in 2021, care includ o mai buna experienta de shopping si cresterea ofertei de produse si a stocurilor cu 35%, alaturi de parteneriate cu branduri consacrate de pe piata de profil
Leave a reply