Vanzarile cu amanuntul online vor valora 6,8 trilioane $, pana in 2028 (raport)
In 2014, la nivel mondial aveau loc vanzari e-commerce in valoare de 1,3 trilioane $; in 2023, s-a ajuns la 4,4 trilioane $. Iar pana in 2028, totalul va fi de 6,8 trilioane $! Deci retailul online va avea o rata de crestere anuala compusa de 8,9%, in urmatorii 5 ani, anunta insideretail.asia, citand un raport marca Forrester („Global Retail E-Commerce Forecast”), care a analizat 40 de tari din intreaga lume.
In ciuda acestei dezvoltari, in 2028, doar 23,7% dintre vanzarile cu amanuntul globale vor avea loc pe Internet, 76% (adica o suma de 21,9 trilioane $) desfasurandu-se offline – ceea ce reflecta importanta strategiilor omnichannel pentru retaileri, cred cei de la Forrester.
„Dezvoltarea marketplace-urilor online, a comertului social, a livestreaming-ului si a comertului direct catre consumator va accelera cresterea vanzarilor online cu amanuntul, la nivel mondial, in urmatorii cinci ani”, a transmis Jitender Miglani (Principal Forecast Analyst, Forrester).
In regiunea Asia-Pacific, principalele 5 tari (China, Coreea de Sud, Japonia, India si Australia) vor inregistra o crestere de la 2,2 trilioane $ (in 2023), la 3,2 trilioane $ (in 2028). In Asia de SE, cele mai importante 6 tari (Indonezia, Thailanda, Vietnam, Malaezia, Filipine si Singapore) – vanzarile e-commerce cu amanuntul vor creste de la 93 miliarde $ (in 2023), la 193 miliarde $ (in 2028).
In Statele Unite, se estimeaza ca retailul online va atinge un total de 1,6 trilioane $, pana in 2028, reprezentand 28% din vanzarile cu amanuntul totale. Canadienii vor cumpara de pe Internet produse in valoare de 83 de miliarde $, iar in America Latina totalul va fi de 192 miliarde $ (in cele mai mari 6 tari din regiune – Brazilia, Mexic, Argentina, Columbia, Peru si Chile).
Pe de alta parte, Europa de Vest va ajunge de la 508 miliarde $ (in 2023), la 773 miliarde $ (in 2028), iar in cele mai mari 5 tari din Europa de Est – Rusia, Polonia, Republica Ceha, Romania si Ungaria – se vor face tranzactii e-commerce in valoare de 126 miliarde $.
Leave a reply