Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De ce prefera retailerii online achizitiile facute pe smartphone

mobile-advertising-sms-marketing-sendsms

Cumparatorii prefera sa faca achizitii mai scumpe pe ecrane mai mari (aka desktop/laptop), dar comerciantii online se pot folosi de mai multe parghii pe dispozitivele mobile, citim intr-un articol marca wsj.com. Iar in ultima vreme magazinele digitale castiga teren, in aceasta lupta.

M-commerce-ul este in dezvoltare de ani buni incoace: retailerii capteaza si retin atentia consumatorilor cu aplicatii mobile, metode rapide de plata online, magazine e-commerce optimizate pentru mobil, notificari push, SMS-uri, reduceri valabile doar pe smartphone si alte metode de a le accesa buletinele, pentru achizitii neplanuite. Conform datelor Adobe, ultimul sezon de Sarbatori (din 2023) a fost prima data cand veniturile online realizate pe mobil le-au depasit pe cele de pe desktop (de Craciun, au atins 61% din total).

Dar, in acelasi timp, oamenii devin mai atenti ce si cat cumpara pe telefon. Si prefera, in cazul achizitiilor scumpe sau importante, un ecran mai mare, pe care pot vedea clar costurile, unde au extensii care analizeaza schimbarile de pret, isi pot completa mai usor datele de pe cardul bancar sau pot deschide o a doua fereastra (pentru a compara preturi, a verifica un calendar sau o harta). Consumatorii isi folosesc telefoanele cand sunt pe drum, in trafic si sunt distrasi. Dar acasa sau la birou, desktop-ul e inca rege.

Shopping-ul mobil ne atrage atunci cand facem scrolling prin feed-urile social media, vedem reclame si clipuri video care promoveaza ceva nou, iar achizitiile din impuls au loc cel mai des pe smartphone. Conform unui sondaj marca Slickdeals, procentul acestora este de 48% (fata de 19% pe laptop si 10% pe desktop).

„Daca te gandesti sa-ti cumperi bilete de vacanta, initial s-ar putea sa verifici mai multe optiuni si sa te gandesti la toate locurile minunate in care ai putea merge, in general. E o mentalitate foarte diferita de cea cand chiar esti gata sa dai mii de dolari pe rezervarea calatoriei respective”, explica Tim Calkins (Profesor de marketing la Northwestern’s Kellogg School of Management).

Dar asta incepe sa se schimbe: in 2023, 123 de milioane de persoane au cumparat bilete de avion din aplicatia United Airlines (+23% YoY), pe Airbnb, 54% din numarul total de nopti rezervate de clienti in ultimul trimestru au avut drept sursa app-ul propriu (fata de 49%, cu un an in urma) si peste 90% dintre rezervarile de pe HotelTonight au loc pe mobil.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply