Vanzari mai mari cu 5,9% YoY, pentru magazinele online MerchantPro, in Q1 2024
Analiza realizata de MerchantPro pe datele magazinelor online care o folosesc indica o crestere a numarului comenzilor, in primul trimestru al anului: +5,4%, comparativ cu aceeasi perioada din 2023. Cea mai mare crestere s-a inregistrat in februarie, cand s-au plasat cu 14% mai multe comenzi fata de februarie anul anterior. In perioada ianuarie-martie 2024, s-a inregistrat si o crestere medie a vanzarilor (+5,9% YoY).
„Piata locala de e-commerce a ajuns la varsta maturitatii – de la an la an, cresterile nu mai sunt spectaculoase, asa cum eram obisnuiti. Cu toate acestea, piata creste constant. Concurenta, in schimb, creste vertiginos, in special de la concurenti internationali puternici, inclusiv jucatorii din zona non-UE, precum Shein sau Temu, a caror ascensiune este accelerata la nivel global. In acest context, comerciantii trebuie sa mizeze pe o abordare agila, pe tehnologii noi precum automatizari, AI, solutii de personalizare si sa isi extinda operatiunile atat pe orizontala, cat si cu verticale noi. Concomitent, loializarea clientilor, construirea brandului si optimizarea operatiunilor interne trebuie sa devina un focus pentru a sustine o dezvoltare strategica pe termen lung”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).
Valoarea medie a comenzii inregistrate de magazinele din platforma MerchantPro (platforma locala de solutii SaaS e-commerce) a crescut cu 0,5% YoY, pana la 54 €, in perioada amintita. La nivel de nise, dinamica pozitiva se pastreaza pe segmentele emergente de vanzari online (Bijuterii, Produse de frumusete si ingrijire), dar si segmentul Farma, unde exista o adoptie ridicata care atrage tot mai multe farmacii catre retailul online.
Zonele pe care se concentreaza cei mai multi comercianti romani sunt: imbunatatirea experientei de achizitie (prin servicii complete, loializarea si programe de fidelizare), automatizari ale proceselor interne (care sa creasca viteza de procesare a comenzilor si reducerea erorilor umane), integrarea AI si diversificarea canalelor de vanzare (marketplace-uri, internationalizare sau omnichannel).
„Factorii majori care influenteaza piata in 2024 sunt inteligenta artificiala, automatizarea, concurenta crescuta si schimbarile din digital marketing. Fiecare dintre acestea necesita flexibilitate si o capacitate ridicata de adaptare din partea comerciantilor, de aceea cred ca anul acest succesul va apartine jucatorilor care reusesc sa mentina o abordare agila”, adauga Arthur Radulescu.
Leave a reply