Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: poate TikTok sa ramana dominant in e-commerce?

Cei 150 de milioane de utilizatori actuali, TikTok va tot atrage cumparatori noi din Generatia Z, dar majoritatea vanzarilor noi vor veni de la clientii actuali. In acest context si al potentialei interziceri a TikTok in State, va putea platforma asiatica de clipuri video scurte sa isi mentina cresterea pe termen lung?

Asta se intreaba adweek.com, care noteaza ca Generatia Z este un pariu castigat deja de TikTok: tinerii de pana la 24 de ani petrec 10 ore/saptamana pe platforma (si doar 5 ore, pe Instagram). In plus, in 2021, un studiu marca IZEA nota ca 33% dintre consumatori spuneau ca Instagram e cea mai buna platforma sociala si doar 19% spuneau asta despre TikTok; in 2022, aceste pozitii s-au inversat, procentele devenind 24% vs 31%.

Comertul social a revolutionat rapid e-commerce-ul traditional si influenteaza negativ comertul offline. Mutarea intregii experiente de shopping pe platformele de socializare ofera consumatorilor o navigare neintrerupta, de la documentare/descoperire, pana la achizitie. Comertul social e disponibil pe Facebook, Instagram, Pinterest si TikTok, iar eMarketer estimeaza o crestere de peste 350% a numarului de cumparatori de pe TikTok Shop, pana in 2027; acesti vor face achizitii in valoare de 144,5 miliarde $. Aceeasi sursa noteaza ca, peste 3 ani, pe Instagram vor exista cu 145% mai multi cumparatori, iar pe Facebook – cu 122% mai multi.

In 2023, Generatia Z avea o putere de cumparare de aproximativ 360 de miliarde $ – 5% din economia Statelor Unite (mai mult ca orice alta generatie). Pana in 2030, se estimeaza ca acest procent va creste la 17%. Daca in 2024, 60 de milioane de tineri de pana la 24 de ani folosesc social media, in 2027 numarul acestora va fi de aproape 66 de milioane. Dar TikTok trebuie sa navigheze cu grija printre jaloane ca produsele contrafacute, restrictiile guvernamentale americane, inflatie, investitiile proprii in angajati si infrastructura (ByteDance a alocat 500 de milioane $ pentru asta, in 2024).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply