„Uz casnic” si „uz comercial”

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Stie cineva daca si unde sunt definiti in mod legal termenii de uz casnic si uz comercial?

In afara am gasit urmatoarele definitii:
Normal household use is defined as common daily activities in the home, excluding pets.
The product is used for general household use only, where household use means use of the product on the same lot as your home. Use at more than one location is considered commercial use and no warranty applies for commercial use.

sau:
„Household Use” means the use of water for ordinary domestic activities customarily incidental to that use including culinary, sanitary and laundry purposes.
sau:
„Commercial use” is defined as being in an environment where a product typically sees 8 or more hours of use in a given day. All dues-paying facilities are considered to be “commercial use” facilities as well as many non-dues-paying facilities.
“Light commercial use” is defined as being a non-dues-paying facility such as a hotel, school, or corporate fitness center where a product typically sees 6 or more hours of use in a given day.
„Home use” is defined as being in a person’s home or residence.

sau:
Light commercial use is defined as use in business offices or non-food service stores and thus excludes any other commercial or industrial use from coverage.

2. Daca nu sunt definiti, putem defini noi acesti termeni in certificatele de garantie?

Deschis 0
Chestiuni legale ionuts71 10 ani 2 raspuns 1387 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

  1. Daca vorbesti despre garantia comerciala, aceasta este la latitudinea comerciantului – deci poti sa le descrii dupa cum crezi mai bine.

    0
    2013-10-29T23:45:56+02:00

    Nu vorbesc numai de garantia comerciala ci si de cea de conformitate (stabilita legal).
    Aparatul de uz casnic era utilizat intr-un bar dar a fost cumparat pe persoana fizica. A fost reparat in garantie de doua ori cu aceeasi problema, prin inlocuire cu piesa noua, dar nu pot sa il repar la infinit. Si nu e un aparat prost, dar atunci cand este utilizat de 3 angajati pe care ii doare in cot de ustensile, nu face are cum sa faca fata. Pana la urma am dat banii inapoi. Dar problema ramane deschisa.
    ANPC-ul (ca pana la urma am ajuns si aici) imi spune ca in calitate de importator nu am voie sa constat daca defectul a fost produs din cauza defectiunilor de material / manopera sau din utilizare necorespunzatoare / neglijenta si ca trebuie opinia unei terte persoane (?!?).
    Am intrebat care este laboratorul autorizat de ANPC pentru constatarea acestor probleme (eram dispus sa platesc expertiza) si mi-au raspuns ca nu exista asa ceva si ca aceasta constatare trebuie facuta de producator sau de firma de service (?!? nu inteleg cum pot fi acestea terte persoane, neutre, in aceasta situatie).
    In Ordonanta nr. 21 (r2) din 21/08/1992 – privind protectia consumatorilor, actualizata de O.U.G. nr. 174/2008:
    „Art. 13. – (1) Remedierea deficienţelor apărute la produse sau servicii ori înlocuirea produselor care nu corespund în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate şi care nu sunt imputabile consumatorului se face în termen de maximum 15 zile din momentul când operatorul economic a luat la cunoştinţă de deficienţele respective.
    (2) În cazul unor vicii ascunse, termenul maxim stabilit la alin. (1) curge de la data finalizării expertizei tehnice efectuate de un organism tehnic neutru.”

Lasă un răspuns

Browse