Turcia: shopping-ul online a crescut cu 69% YoY, in 2021 (raport)
Odata cu dezvoltarea din domeniul FinTech turcesc, comertul online a crescut si el masiv, anul trecut, in Turcia: s-a inregistrat un volum e-commerce cu 69% mai mare fata de 2020, iar tranzactiile online au reprezentat 17,7 % din retail, fata de 15,7%, cu un an inainte (si doar 9,8%, in 2019, inainte de pandemia COVID-19). Concluziile vin dintr-un raport recent, marca Anadolu Agency, care mai noteaza ca volumul e-commerce global a crescut cu 14% YoY, in 2021, pana la valoarea de 4,9 trilioane $ (care reprezinta 19,6% din comertul cu amanuntul global).
Alte informatii interesante din raportul amintit:
- 70% dintre achizitiile digitale s-au facut pe aplicatii mobile
- peste 162.000 de companii din Turcia au avut pentru prima data activitati e-commerce, anul trecut
- consumatorii au cumparat cel mai des pe Internet imbracaminte si accesorii (69,2%), electronice (47,7%), cosmetice si produse de ingrijire personala (41,6%); pe locurile urmatoare din clasament s-au plasat rechizitele pentru casa si birou (37%), textilele pentru casa (31,4%) si cartile (28,1%); comenzile de mancare online au reprezentat 27,9%, produsele cumparate online, din supermarketuri – 22,8%, iar produsele medicale si suplimentele – 22,2%
Alte tari din zona in care e-commerce-ul e in plina dezvoltare sunt Israel (unde acest sector a crescut cu 24% YoY, in 2021) si Emiratele Arabe Unite (unde vanzarile e-commerce au crescut cu 53% YoY, in 2020).
Leave a reply