Temu vs. Amazon: produse, preturi si increderea consumatorilor
Omnisend.com a analizat recent 23 de cateogrii de produse (si primele 25 cel mai bine vandute produse din fiecare), preturile si increderea consumatorilor in doua marketplace-uri e-commerce importante: Temu si Amazon. Ce a descoperit? Ca cele doua companii sunt intr-un razboi intens al preturilor, in care copiile dupa branduri celebre si manipularea recenziilor clientelare joaca un rol important.
Astfel, analiza sursei amintite a scos la iveala urmatoarele:
- 77% dintre produsele listate pe Amazon seamana cu unele de pe Temu, iar fiecare al zecelea produs este identic; 94% dintre produsele din categoria Fashion & Beauty (imbracaminte, incaltaminte, produse de ingrijire si infrumusetare) de pe Temu sunt identice cu cele de pe Amazon
- dintre aceste produse care seamana intre ele, 40% sunt mai ieftine pe marketplace-ul asiatic (in medie, cu 13,17 $/produs), iar cele identice au diferente minimale de cost (1%), sugerand ca avantajul cel mai mare al Temu este oferirea de produse alternative, nu identice
- multe produse de pe Temu seamana cu unele ale unor branduri celebre si au adesea logo-ul blurat sau ambalajul modificat
- Temu ofera reduceri mai mari si mai dese – pana la 98% in anumite categorii (fata de 67%, in cazul Amazon); gigantul e-commerce american ofera constant preturi mai mici (cu 12%, in medie) decat rivalul chinez in categoria Auto
- Amazon detine avantajul increderii clientilor – produsele vandute de ei au (in medie) 50.000 de recenzii fiecare; comparativ, pe Temu media este de 2.500 de review-uri
- pe Temu dispar frecent recenzii, iar produsele care aveau rating mig sunt reincarcate pe platforma, pentru a insela consumatorii
Leave a reply