Tarile de Jos: magazinele autohtone domina piata e-commerce
Platformele online internationale s-au dezvoltat rapid in Tarile de Jos, in ultimii ani, noteaza ecommercenews.eu. Cu toate acestea, vanzatorii digitali locali domina in continuare piata: conform ultimei liste „Twinkle100” (create anual revista e-cpommerce Twinkle), AliExpress, Shein si Temu nu au intrat pe lista celor mai mari retaileri online din Tarile de Jos.
„Twinkle100” include 300 de companii si volumele lor de vanzari online din ultimul an (excluzand retururile si TVA-ul, dar incluzand vanzarile pe marketplace-uri). Cifra de afaceri totala a acestor 300 de comercianti online a crescut cu 6,4% in 2024, pana la aproape 29,5 miliarde €.
Condus de ani buni incoace de marketplace-ul olandez bol, top 10 2024 arata asa:
- Bol (4,67 miliarde €)
- Albert Heijn (2,06 miliarde €)
- Coolblue (1,53 miliarde €)
- Zalando (1,04 miliarde €)
- Amazon (1 miliard €)
- Picnic (880 milioane €)
- Jumbo (724 milioane €)
- Ikea (512 milioane €)
- MediaMarkt (505 milioane €)
- Belsimpel (468 milioane €)
Platformele asiatice Temu, AliExpress si Shein se plaseaza pe locurile 32 (cu o cifra de afaceri estimata la 160 milioane €), 37 (150 milioane €) si 48 (114 milioane €). Ce-i drept, au urcat in top fata de anul trecut: Temu e cu 23 de pozitii mai sus, iar AliExpress a urcat 6 locuri. Shein insa a scazut un loc.
Leave a reply