Logistica si costurile de transport, cele mai mari provocari transfrontaliere ale magazinelor online romanesti
Logistica si costurile de transport sunt cele mai mari provocari ale magazinelor online romanesti in comercializarea produselor in afara tarii, potrivit celui mai recent sondaj marca Packeta Romania. Platforma anunta, intr-un comunicat de presa, ca sondajul a fost realizat in randul retelei de peste 1.800 de magazine online si selleri parteneri.
Topul provocarilor este completat de ingrijorarile privind concurenta internationala, intelegerea reglementarilor si adaptarea la normele legislative si financiare ale tarilor in care vor sa isi extinda afacerile. Peste 50% dintre magazinele online respondente considera ca sprijinul cel mai util pe care il pot primi in procesul de extindere este cel logistic, urmat de consilierea strategica si asistenta juridica si de conformitate. In acest context, sprijinul in navigarea reglementarilor internationale, inclusiv normele vamale si cerintele legale locale, este esential pentru a evita eventuale amenzi si pentru a opera eficient.
„Rezultatele sondajului arata clar ca, pentru a reusi in expansiunea internationala, magazinele online au nevoie de mai mult decat un simplu serviciu de curierat. Comerciantii isi doresc un partener si un parteneriat solid care sa includa preturi competitive, livrari punctuale si solutii eficiente de returnare. Iar prin acest sondaj, peste doua treimi (67.5%) dintre partenerii nostri ne-au confirmat asta, mentionand ca fiind critica importanta parteneriatului cu companiile de curierat pentru succesul extinderii internationale. Asadar, ne dedicam sa ajustam serviciile noastre continuu, pentru a ne asigura ca fiecare partener primeste sprijinul logistic necesar pentru a naviga cu succes pe pietele globale”, spune Alexandr Jeleascov (foto, Managing Director Packeta Romania).
Magazinele online romanesti sunt dispuse sa investeasca timp si resurse pentru crearea prezentei in pietele in care se extind si nu urmaresc castiguri imediate, fiind preocupate de desfasurarea unei activitati pe termen lung. Acest comportament are loc in contextul in care companiile se confrunta cu o saturatie pe piata locala, iar accesarea unor piete mai extinse este perceputa precum o oportunitate semnificativa de crestere.
Potrivit sondajului Packeta Romania, printre motivele principale pentru extinderea afacerilor in afara tarii se afla:
- accesul la o piata extinsa – aproape 70% dintre comercianti vad acest lucru ca pe un factor decisiv, expansiunea internationala oferind o cale de a depasi limitele pietei interne, accesarea unor segmente neexplorate de clienti, maximizandu-si astfel veniturile si stabilind o prezenta durabila pe termen lung
- cererea constanta – indicata de 20% dintre respondenti, cererea internationala robusta deschide noi directii pentru vanzari si profit.
Mai mult de jumatate (52%) dintre magazinele online care vor sa-si extinda prezenta in afara tarii se considera complet pregatite pentru a intra pe piete externe, iar 40% apreciaza ca sunt partial pregatite, fiind necesare imbunatatiri in strategiile de internationalizare si o mai buna planificare a acestui proces.
Magazinele online adopta diverse strategii pentru a-si face simtita prezenta pe pietele internationale. Adaptarea site-ului actual pentru a satisface cerintele specifice ale fiecarei noi piete este o abordare preferata de 43% dintre comercianti, in timp 45% aleg sa vanda prin intermediul platformelor marketplace existente. Ambele metode reflecta o abordare pragmatica, echilibrand investitiile initiale cu flexibilitatea necesara pentru adaptare rapida.
Leave a reply