Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: marketplace-urile au reprezentat 40% din cresterea e-commerce, in 2024


Un raport recent (citat de glossy.co) noteaza ca marketplace-urile au determinat peste 40% din cresterea totala a comertului electronic, in 2024. Acestea au depasit canale ca D2C, solidificandu-si rolul de lider al expansiunii comertului cu amanuntul pe Internet. Studiul a fost realizat de platforma de social commerce automation Cymbio. Studiul a constatat ca canalele D2C au determinat 25% din cresterea comertului electronic si estimeaza ca marketplace-urile vor reprezenta 53% din crestere, pana in 2030. Raportul a utilizat date interne de la Cymbio, precum si de la Capital One si Emarketer.

„A existat o explozie a numarului de branduri, iar consumatorului ii este greu sa descopere atat de multe marci. Acesti comercianti cu amanuntul au devenit, practic, un motor de cautare pentru descoperirea marcilor”, transmite Daniel Hillyer (VP of Sales and Marketing, Cymbio), ai carui clienti includ branduri precum Balmain si Reebok.

Numerosi retaileri americani consacrati s-au orientat spre vanzarile pe o astfel de platforma online, in ultimele luni. In 2024, Nordstrom a anuntat lansarea propriului marketplace, iar Walmart a anuntat lansarea Premium Beauty, pe Walmart Marketplace. In martie 2025, Ulta Beauty si-a dezvaluit planurile de a crea o astfel de platforma pentru a-si accelera dezvoltarea e-commerce. Apoi, in aprilie anul acesta, Saks Fifth Avenue a lansat Saks on Amazon, o selectie de marci de lux selectate de companie si disponibile pe Amazon.

„Aprobarea din partea retailerilor ca Nordstrom a contribuit la eliminarea stigmatului marketplace-urilor”, completeaza Hillyer. „1 din 2 branduri cu care vorbim vrea sa fie pe Nordstrom sau sa vanda pe Nordstrom Marketplace”, spune el. Dar a vinde pe o astfel de platforma in 2025 inseamna concurenti uriasi, ca TikTok Shop si Amazon, care (spre deosebire de retailerii de lux) sunt cunoscuti pentru reducerile frecvente. Multe dintre aceste marketplace-uri sunt dispuse sa isi asume pierderi in marja de profit, deoarece concureaza doar pentru cota de piata.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply