SUA: cum a schimbat pandemia COVID-19 comertul online (studiu)
La un an dupa ce pandemia COVID-19 a impulsionat e-commerce-ul, studiul „Adobe Digital Economy Index, Q1 2021” a analizat cum s-au schimbat obiceiurile si puterea de cumparare, in Statele Unite. Adobe a analizat 1 trilion de vizite pe site-uri de comert cu amanuntul si peste 100 de milioane de SKU-uri, din 18 categorii de produse, citim pe blog.adobe.com. In plus, compania a exectuat un sondaj de opinie de 1.018 consumatori americani (de minimum 18 ani), in perioada 26 februarie – 2 martie 2021.
In cifre, studiul amintit arata ca:
- in perioada martie 2020 – februarie 2021, s-au cheltuit online 844 miliarde $, pandemia aducand comertului pe Internet un plus de 183 miliarde $ (aproape la fel de mult cat s-a cheltuit online de Sarbatori anul trecut, in noiembrie-decembrie 2020)
- in anul calendaristic 2020, pe Internet, in SUA, s-au cheltuit 813 miliarde $ (cu 42% mai mult YoY); avand in vedere ratele actuale de crestere, Adobe estimeaza ca anul calendaristic 2021 va insemna e-commerce in valoare de 850-930 miliarde $, iar 2022 va fi primul an in care comertul online depaseste 1 trilion $
- in primele 2 luni din 2021, consumatorii americani au cheltuit online 121 miliarde $ (+34% YoY)
- metoda „Cumpara acum, plateste mai tarziu” functioneaza excelent, avand o crestere de 215% YoY (in primele 2 luni din 2021); in plus, consumatorii care apeleaza la ea plaseaza comenzi cu 18% mai mari
- pe masura ce americanii au fost fortati sa petreaca mai mult timp in case, vanzarile online de produse pentru locuinta au crescut cu 60% YoY (in primele 2 luni din 2021), in timp ce imbracamintea si incaltamintea au crescut cu 22%
- cresterea la capitolul alimente online persista si in noul an – in perioada 1-21 februarie 2021, categoria a crescut cu 230%, comparativ cu perioada 6-26 ianuarie 2020 (inainte de pandemie); in aceeasi perioada, produsele sportive au crescut cu 75%
- mutarea online a shopping-ului a dus la o crestere a preturilor – in ianuarie 2021, primele 4 categorii afectate sunt alimentele (51%), echipamentul medical si medicamentele (39%), produsele media si de entertainment (35%) si produsele pentru sportivi (35%)
- zilele de shopping online speciale si-au pierdut din importanta, americanii facand astfel de achizitii constant – cele 5 zile dintre Ziua Recunostintei si Cyber Monday 2020 au contribuit cu 9% mai putin la totalul veniturilor din perioada Sarbatorilor (echivalente cu 600 milioane $)
- retailerii au probleme apropo de stocuri – mesajele legate de asta au crescut masiv in iulie anul trecut (fiind de 3 ori mai dese decat inainte de pandemie), iar in ianuarie 2021 apar de 4 ori mai des, categoriile cele mai afectate fiind alimentele, medicamentele si produsele pentru animale de companie
- ideea de a cumpara online si a ridica din magazin castiga tractiune in continuare, crescut cu 67% YoY (in februarie 2021)
- puterea de cumparare digitala a scazut – in medie, aceasta crestea, in SUA, cu 4%/an (adica, la fiecare 1 $ cheltuit, cumparatorii primeau produse in valoare de 1,04 $); anul trecut, aceasta a scazut cu 1% (din cauza cresterii masive a cererii, a ofertei limitate, a preturilor mai mari si a aparitia de noi costuri de fulfillment)
- pandemia a facut ca munca de acasa sa devina ceva obisnuit, deci multi americani au inceput sa faca shopping online in timpul programului – in ianuarie 2021, consumatorii au cheltuit cu 1,2 miliarde $ mai mult intre orele 09:00-17:00, de luni pana vineri
Comentariu ( 1 )
[…] a devenit ceva normal. Pandemia COVID-19 a accelerat adoptia comertului digital. In SUA, vanzarile e-commerce au crescut de la 571,2 miliarde $ (in 2019), la 815,4 miliarde $ (in […]