Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: cum a schimbat pandemia COVID-19 comertul online (studiu)

La un an dupa ce pandemia COVID-19 a impulsionat e-commerce-ul, studiul „Adobe Digital Economy Index, Q1 2021” a analizat cum s-au schimbat obiceiurile si puterea de cumparare, in Statele Unite. Adobe a analizat 1 trilion de vizite pe site-uri de comert cu amanuntul si peste 100 de milioane de SKU-uri, din 18 categorii de produse, citim pe blog.adobe.com. In plus, compania a exectuat un sondaj de opinie de 1.018 consumatori americani (de minimum 18 ani), in perioada 26 februarie – 2 martie 2021.

In cifre, studiul amintit arata ca:

  • in perioada martie 2020 – februarie 2021, s-au cheltuit online 844 miliarde $, pandemia aducand comertului pe Internet un plus de 183 miliarde $ (aproape la fel de mult cat s-a cheltuit online de Sarbatori anul trecut, in noiembrie-decembrie 2020)
  • in anul calendaristic 2020, pe Internet, in SUA, s-au cheltuit 813 miliarde $ (cu 42% mai mult YoY); avand in vedere ratele actuale de crestere, Adobe estimeaza ca anul calendaristic 2021 va insemna e-commerce in valoare de 850-930 miliarde $, iar 2022 va fi primul an in care comertul online depaseste 1 trilion $
  • in primele 2 luni din 2021, consumatorii americani au cheltuit online 121 miliarde $ (+34% YoY)
  • metoda „Cumpara acum, plateste mai tarziu” functioneaza excelent, avand o crestere de 215% YoY (in primele 2 luni din 2021); in plus, consumatorii care apeleaza la ea plaseaza comenzi cu 18% mai mari
  • pe masura ce americanii au fost fortati sa petreaca mai mult timp in case, vanzarile online de produse pentru locuinta au crescut cu 60% YoY (in primele 2 luni din 2021), in timp ce imbracamintea si incaltamintea au crescut cu 22%
  • cresterea la capitolul alimente online persista si in noul an – in perioada 1-21 februarie 2021, categoria a crescut cu 230%, comparativ cu perioada 6-26 ianuarie 2020 (inainte de pandemie); in aceeasi perioada, produsele sportive au crescut cu 75%
  • mutarea online a shopping-ului a dus la o crestere a preturilor – in ianuarie 2021, primele 4 categorii afectate sunt alimentele (51%), echipamentul medical si medicamentele (39%), produsele media si de entertainment (35%) si produsele pentru sportivi (35%)
  • zilele de shopping online speciale si-au pierdut din importanta, americanii facand astfel de achizitii constant – cele 5 zile dintre Ziua Recunostintei si Cyber Monday 2020 au contribuit cu 9% mai putin la totalul veniturilor din perioada Sarbatorilor (echivalente cu 600 milioane $)
  • retailerii au probleme apropo de stocuri – mesajele legate de asta au crescut masiv in iulie anul trecut (fiind de 3 ori mai dese decat inainte de pandemie), iar in ianuarie 2021 apar de 4 ori mai des, categoriile cele mai afectate fiind alimentele, medicamentele si produsele pentru animale de companie
  • ideea de a cumpara online si a ridica din magazin castiga tractiune in continuare, crescut cu 67% YoY (in februarie 2021)
  • puterea de cumparare digitala a scazut – in medie, aceasta crestea, in SUA, cu 4%/an (adica, la fiecare 1 $ cheltuit, cumparatorii primeau produse in valoare de 1,04 $); anul trecut, aceasta a scazut cu 1% (din cauza cresterii masive a cererii, a ofertei limitate, a preturilor mai mari si a aparitia de noi costuri de fulfillment)
  • pandemia a facut ca munca de acasa sa devina ceva obisnuit, deci multi americani au inceput sa faca shopping online in timpul programului – in ianuarie 2021, consumatorii au cheltuit cu 1,2 miliarde $ mai mult intre orele 09:00-17:00, de luni pana vineri

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] a devenit ceva normal. Pandemia COVID-19 a accelerat adoptia comertului digital. In SUA, vanzarile e-commerce au crescut de la 571,2 miliarde $ (in 2019), la 815,4 miliarde $ (in […]

Leave a reply