Studiul concurentei

Intrebare

Salutare tuturor!
Postez aici pt prima oara de cand am descoperit site-ul, acum cateva saptamani, timp in care am parcurs, in mare, cam toate intrebarile si raspunsurile date. Dupa lecturarea atator thread-uri, am ramas cu acea senzatie specifica nu doar amatorilor: cu cat aflu mai multe, cu atat realizez cat de putine stiu. Asadar, pun si eu cateva intrebari, care sper sa isi gaseasca raspunsuri.

Magazinul va vinde un anumit tip de echipament sportiv, o nisa pe care se gasesc relativ putini jucatori, si unde ma astept ca piata sa creasca in urmatoarea perioada.

1. Ce indicatori ar trebui sa iau in calcul atunci cand ma apuc sa studiez concurentii? Dupa ce ii judec si care sunt pasii, pe scurt?
2. Este recomandabil sa plasez comenzi la concurenti pt a observa lucruri precum timpi de livrare, nivel de customer support, politica returnare produs, etc?
3. Se practica cererea de audit a site-urilor concurentei? Cu ce rezultate? La ce preturi?
4. Este corect de presupus ca majoritatea magazinelor cu profil sportiv lucreaza cu stocuri de la furnizori externi?

Multumesc.

Topic deschis 0
Organizare magazin online Stefan Codrut 4 years 1 raspunsuri 24 vizualizari Junior 0

raspunsuri ( 1 )

  1. Cred ca ar trebui sa faci si un SWOT. Apoi nu uita ca traficul pe site este in cazul unui site de ecommerce un indicator important, pentru ca de el depinde in mod direct cifra de afaceri. Ecuatia clasica pe ecommerce este CifraDeAfaceri = Trafic x RataDeConversie x ComandaMedie, acestia sunt indicatorii tai, traficul, rata de conversie a industriei, comanda medie a industriei sau a unui site (depinde de pretul afisat al produselor si de vanzari). Poti face aproximari si pornind de la trafic poti estima, e mai bine decat nimic.
    Problema grava este lipsa unui benchmark la nivel de trafic in industria de ecommerce, sa nu mai zic de rata de conversie. Cine are experienta stie aceste cifre, insa cine e la inceput are de sapat destul de mult pana sa afle niste cifre.
    Succes!

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.