Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Studiu Shoppercentric: cumparatorii sunt permanent conectati la smartphone-urile lor si „pregatiti sa cumpere”

Imediata apropiere a smartphone-urilor, combinata cu cresterea accesului la WiFi, determina din ce in ce mai multi cumparatori sa caute si sa achizitioneze de pe aceste dispozitive, fie ca sunt in oras, fie ca stau acasa, conform celui mai recent studiu al Shoppercentric, o agentie independenta specializata in cercetarea de piata in ceea ce priveste cumparaturile.

Potrivit acestui studiu, doua treimi dintre cumparaturile de pe smartphone-uri se fac de acasa, fata de 19%, cand sunt in miscare. Mai putin de unul din zece isi folosesc smartphone-urile, ca sa cumpere cand sunt in magazin, oarecum refuzand ideea de showrooming.

Studiul a descoperit ca, de asemenea, prapastia dintre generatii joaca si ea un rol. Cumparatorii tineri sunt mult mai dispusi sa cumpere prin smartphone-urile lor, au facut acest lucru 37% dintre respondentii cu varsta intre 18 ani si 24 de ani, precum si 38% dintre cei cu varsta intre 25 ani si 34 de ani, dar doar 27% dintre cei din categoria intre 35 ani si 54 de ani. Cele mai putine comenzi sunt plasate de respondentii de peste 55 de ani, doar 19% facand acest lucru.

Respondentii cu varsta intre 35 si 54 de ani sunt grupul care isi utilizeaza cel mai mult smartphone-urile pentru a compara si a verifica preturile, 53% dintre acestia folosindu-si telefoanele pentru orice tip de shopping. Interesant, pe locul doi este cea mai tanara grupa, cea cu varsta intre 18 ani si 24 de ani. Doar 31% dintre cei cu varsta de peste 55 de ani care-si folosesc smartphone-urile pentru cumparaturi o fac ca sa caute si ca sa compare preturile.

Cand vine vorba sa obtina discount-uri si chilipiruri, cel mai tanar grup (18 – 24 de ani) pare sa fie cel mai priceput, 36% dintre cei care isi folosesc smartphone-urile pentru cumparaturi o fac din acest motiv. Cel mai in varsta grup se plaseaza pe ultimul loc, din nou, doar 25% dintre acestia cautand oferte mai bune, dar decalajul dintre grupele de varsta este mai mic pentru aceasta zona.

Dar tabletele castiga teren si devin parte a intregului mix a modului in care cumparatorii achizitioneaza. Constatarile au sugerat ca tabletele sunt mult mai interesante pentru o generatie mai matura de cumparatori. In esantionul de proprietari de dispozitive mobile, grupul de peste 55 de ani era cel mai probabil sa detina o tableta, 59% dintre acestia, cu 10% mai mult decat oricare alt grup de varsta. Dintre cei de peste 55 de ani, 60% isi folosesc tabletele ca parte din procesul de cumparare si 34% sa cumpere. Acesta pare sa fie un trend care este setat sa creasca, deoarece 10% au inceput sa cumpere in acest mod in ultima luna – cea mai mare crestere dintre toate grupele de varsta.

Modul in care dispozitivele sunt folosite de catre proprietarii lor pentru cumparaturi a convers semnificativ in ultimele 12 luni. Anul trecut, a fost o diferenta de 8% intre tehnologii, in ceea ce priveste modul in care acestea sunt folosite pentru a aduna idei. Astazi, aceasta cifra a scazut la 2%. Un trend similar poate fi vazut in a fi obisnuit sa caute cumparaturi inainte de achizitie.

Nu mai exista nicio diferenta in utilizarea dispozitivului pentru a obtine sfaturi, versus 8% in favoarea acestora, anul trecut. In 2012, era o diferenta de 20% intre dispozitivele pe care le vei folosi pentru a cumpara articole – in 2013, aceasta s-a redus semnificativ la doar 1%.

„Este important ca retailerii si brandurile sa acorde atentia cuvenita, unde si cum clientii isi utilizeaza smartphone-urile pentru a cauta si cumpara. Conexiunea si accesul la Wi-Fi-ul gratuit este, fara indoiala, factorul din spatele utilizarii intense de acasa la serviciu, dar de ce anume un smartphone si nu o tableta sau un laptop? Ei bine, descoperirile noastre sugereaza ca imediata apropiere a smartphone-ului este atat de atractiva pentru cumparatori, deoarece, efectiv, il au cu ei tot timpul – intotdeauna incarcat si pornit.

Este, de asemenea, grozav sa-ti amintesti ca ai nevoie de ceva si sa-l achizitionezi oriunde esti sau sa-i faci o fotografie pentru a-ti reaminti mai tarziu – ceva caruia utilizatorii mai maturi ii recunosc utilitatea deosebita. Cumparatorul de smartphone mai matur este categoric o zona asupra carora retailerii trebuie sa se puna de acord, deoarece comportamentele lor de cautare si de cumparare sunt considerabil mai constranse decat in cazul oricarui alt grup.

Ar fi tentant sa tragi concluzia ca marimea ecranului si functionalitatea constituie cele mai mari bariere pentru aceasta generatie mai matura, totusi, desi acestea sunt, fara indoiala, obstacole sa cumpere prin mobile pentru multi, sunt probleme comune tuturor grupelor de varsta. Si, de fapt, acesta este un nivel mult mai de baza in care cumparatorii mai in varsta apar distinct: este mult mai putin probabil sa-si dea seama de nevoia de a cumpara cand se deplaseaza, iar unul din patru pur si simplu „nu-i vad rostul”.

Totusi, aceasta ar putea fi marea oportunitate pentru retaileri si branduri de a furniza un carlig atractiv pentru acei vanatori instinctivi de chilipiruri in a se alatura m-commerce-ului. Relativ doar cativa dintre acesti cumparatori iau parte la beneficiile de a vana online vouchere sau cupoane, dar ei ar putea economisi semnificativ pentru o varietate de bunuri si servicii, daca acestea au fost puse pe piata intr-un mod eficient. Cu ecranele lor tot mai mari si functionalitatea de atingere tot mai usoara, merita, de asemenea, un mare punct de interes pentru utilizatorii mai maturi, asa ca detinatorii de brand ar face bine sa considere aceasta tinta profitabila in strategiile lor bazate pe tablete. Mai ales pe masura ce piata tabletelor se dezvolta.

Comunicarea si functionalitatea trebuie sa atinga „butoanele corecte” cu acest grup de varsta, pentru a le construi increderea, a le capta imaginatia si a-i incuraja sa profite din plin de aceasta usurinta si comoditate, oferita de cumpararea in acest mod. In concluzie, fara indoiala, m-commerce-ul transforma peisajul retail-ului intr-un ritm fara precedent si folosirea smartphone-ului este in centrul acestei schimbari.

Brandurile si retailerii inteligenti deja isi adapteaza planurile de marketing integrat, pentru a se asigura ca m-commerce-ul este un punct puternic in procesul de achizitie – cei care nu fac aceasta pe barba lor, risca sa piarda o semnificativa cota de piata si esueaza in a atrage o noua generatie de cumparatori”, explica Danielle Pinnington, Managing Director la Shoppercentric.

„Venirea smartphone-urilor a adus schimbari semnificative si, unii ar putea spune, uriase imbunatatiri, in modul in care toti ne ducem viata in ziua de astazi. Cel mai recent raport Shoppercentric a furnizat intr-adevar date actuale despre cum cumparatorii raspund la aceste schimbari si a modurilor in care comportamentul de cumparare se modifica in peisajul multiplelor canale.

Datorita impactului semnificativ care are loc in sectorul de retail, focusul si rigoarea acestui raport de Shoppercentric furnizeaza marketerilor si retailerilor perspective cu care sa poata actiona”, a comentat Dr. Susan Rose, profesor asociat in Marketing Management la Henley Business School.

Sursa: http://internetretailing.net/2013/06/shoppers-permanently-plugged-into-their-smartphones-and-are-ready-to-shop-finds-study/
Autor: paulskeldon

 

Leave a reply