Statistici e-Commerce Romania 2012

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Mai jos avem niste statistici e-commerce din 2012, furnizate de GPeC – http://gpec.ro.

Liviu.

Deschis 0
Piata de comert electronic Liviu Taloi 12 ani 1 raspuns 1788 vizualizari 0

raspuns ( 1 )

  1. GPeC (Gala Premiilor eCommerce) iti aduce, in premiera, cifrele e-commerce din Romania pentru anul recent incheiat (2012):

    • 218 milioane EUR tranzactionate prin card in sistemul 3D Secure vs. 157 milioane EUR in 2011
    • valoarea medie a unei tranzactii online = 60 EUR (platiti in valuta) si 45 EUR (platiti in lei)
    • 781 magazine online care accepta plata prin card in 3D Secure
    • 11.300.000 carduri inrolate in 3D Secure
    • 410.000 carduri active in 3D Secure (folosite, efectiv, in tranzactionarea online in sistemul 3D Secure)
    • 330.000 tranzactii/luna – medie in sistemul 3D Secure
    • 1 milion de internauti sunt cumparatori online (din total 9 milioane internauti romani)
    • de penetrare a internetului: aprox. 43%
    • 3.500 de magazine online existente in piata
      varsta medie a cumparatorilor este cuprinsa intre 25 si 34 de ani
    • 54,8% din cumparatori sunt barbati, iar 45,2% sunt femei
    • salariul mediu al cumparatorilor online este cuprins intre 1.400 si 1.800 lei
    • 83,5% din cumparatorii online locuiesc in mediul urban
      e-commerce share din Total Retail = 1,3%
    • 600 milioane EUR total e-tail (exceptand turism, servicii, utilitati etc.)
    • 750 milioane EUR total e-tail (previziune pentru 2013)
    • 90% plati la livrare in e-tail (exceptie fac serviciile, turismul etc. unde segmentul de plata prin card este ridicat fata de medie)
    • 33% medie de crestere pe ultimii 3 ani (conform statisticilor RomCard, pentru platile efectuate prin card in 3D Secure)

    E-Commerce in alte tari 2012:

    • Germania – 28 Miliarde EUR
    • Turcia – 7,3 miliarde EUR
    • Rusia – 6 miliarde EUR
    • Polonia – 4,5 miliarde EUR
    • Cehia – 1,8 miliarde EUR
    • Ungaria – 950 milioane EUR (la 10 mil. locuitori)
    • Bulgaria – 120 milioane EUR (similar cu Ucraina, Slovenia)

    Toate cifrele prezentate sunt bazate pe statisticile, studiile de piata si predictiile: RomCard, InternetWorldStats, Daedalus Millward Brown, EuroStat si GPeC.

    Sursa: http://www.gpec.ro/blog/e-commerce-romania-2012

Lasă un răspuns

Browse