Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Starea e-commerce-ului in Rusia, in 2015 (raport)

russia info

Numarul de rusi interesati de cumparaturile online creste constant, dar rata dezvoltarii e-commerce-ului B2C a scazut considerabil in 2015, fiind de doar 6,6% (fata de 31% in 2014), conform datelor din raportul ecommercewiki.org „Russia B2C E-commerce Report 2016”. Motivul il constituie problemele economice din Rusia din ultimul an. Alte cifre relevante pentru tara amintita, extrase din raportul amintit anterior, gasiti in cele ce urmeaza:

  • 70% din populatia de peste 15 ani foloseste Internetul (adica 85,8 milioane de persoane) si 25% dintre acestia cumpara ceva online (adica 30 de milioane de persoane)
  • suma medie cheltuita online de rusi in anul 2015 a fost de doar 685 € (mai putin decat anul trecut, cand atingea 741 €), totalul anual fiind de 20,5 miliarde €
  • PIB-ul rusesc a fost de peste 1,13 miliarde € in 2015 (mai mic cu 3,8% fata de 2014, luand in calcul si rata inflatiei, de 15,5%), iar „felia” reprezentata de e-commerce a fost de 1,84%
  • cel mai des, rusii cumpara online imbracaminte (la categoria produse) si bilete de avion/hotel (la categoria servicii)
  • 61% din populatie utilizeaza un smartphone, iar 15% din vanzarile online au fost realizate pe dispozitive mobile
  • rusii prefera sa plateasca online prin carduri de debit (40% dintre cumparatori o prefera, procent de aproape 7 ori mai mare decat cel al persoanelor care utilizeaza cardurile de credit – doar 6%); Visa are cel mai mare market share (61%), urmata de MasterCard (36%)
  • 51% dintre cumparatorii online rusi au cumparat cel putin o data imbracaminte/incaltaminte de pe un magazine online strain; rusii prefera site-urile chinezesti cand vine vorba despre comert transfrontalier
  • cea mai importanta bariera in calea comertului transfrontalier o constituie, in tara amintita, faptul ca rusul gaseste produsele dorite pe site-urile autohtone, deci nu mai cauta in afara tarii (40%), iar cel mai important motiv pentru a cumpara online din strainatate este o oferta tentanta (47%)
  • expertii estimeaza ca, in Rusia, comertul transfrontalier va creste cu 27% anual, depasind 1 trilion € pana in 2010
  • cele mai populare retele sociale sunt platformele rusesti VK si Odnoklassniki (39% de utilizatori); Facebook este abia pe locul 3 in clasament (cu un procent de 24%)

Leave a reply