Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Starea e-commerce-ului in Franta, in 2015 (raport)

ecommerce franta

Anul 2015 a insemnat, pe piata de e-commerce franceza, o crestere de 1.400.000 de cumparatori online fata de anul anterior, conform unui raport in domeniu realizat de ecommercewiki.org („France B2C E-commerce Country Report 2016”). In tara europeana, 36 de milioane de oameni (persoane peste 15 ani) fac cumparaturi pe Internet, adica 66% din populatie. Alte cifre relevante pentru tara amintita gasiti in cele ce urmeaza:

  • 87% din populatie foloseste Internetul, adica 47 de milioane de persoane
  • suma medie cheltuita online de francezi in anul 2015 a fost de 1.780 €, totalul anual fiind de 64,9 miliarde € (iar in anul curent analistii estimeaza ca aceasta suma va depasi 71 miliarde €)
  • PIB-ul francez a fost de peste 2,1 milioane € in 2015 (mai mare cu 1,2% fata de 2014, luand in calcul si rata inflatiei), iar „felia” reprezentata de e-commerce a fost de 2,97%, unul dintre cele mai mari procente din Europa
  • cel mai des, francezii cumpara online imbracaminte (la categoria produse) si bilete de avion/hotel (la categoria servicii)
  • 62% din populatie utilizeaza un smartphone, iar cel mai popular browser mobile este Safari
  • 15% din vanzarile online au fost realizate pe dispozitive mobile, in anul incheiat, vanzari care au atins cifra de 9,9 miliarde €
  • francezii intra online de pe smartphone, in magazinele fizice, mai ales pentru a compara pretul produselor vazute la fata locului, dar si pentru a descoperi detalii despre produse si a citi review-uri
  • Facebook este cea mai populara aplicatie mobile si cea mai populara retea sociala (43% de utilizatori); cu toate acestea, 40% dintre francezi spun ca nu intra niciodata pe retele de socializare, iar 28% intra zilnic
  • cea mai importanta bariera in calea comertului transfrontalier o constituie, in tara europeana, neincrederea in site-urile straine (40%), iar cel mai important motiv pentru a cumpara online din strainatate este reprezentat de ofertele tentante (44%)
  • 29% dintre cumparatorii online francezi au cumparat cel putin o data imbracaminte/incaltaminte de pe un magazine online strain
  • cea mai populara metoda de plata online in Franta este plata prin carduri de debit (39% dintre cumparatori o prefera, peste 94% din populatia de peste 15 ani are card Carte Bancaire); pe locul doi, se plaseaza cardurile de credit (22%)

Raspunde la aceasta intrebare