Romania: publicitatea mobile = 44% din cea display in S1 2017 (studiu)
Biroul Roman de Audit Transmedia a facut publice rezultatele studiului „Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea Online” („MIPO”) pentru prima jumatate a anului 2017, in Romania, citim pe brat.ro. Cifrele indica faptul ca publicitatea online de tip display a inregistrat peste 4,2 miliarde de afisari in primul semestru (59 milioane € ratecard), in crestere cu 4% fata de aceeasi perioada din 2016 (YoY). Din acest total de 4,2 miliarde, publicitatea pe dispozitive mobile a reprezentat 44%.
Cele mai relevante cifre din raportul „MIPO”:
- in perioada ianuarie – iunie 2017, in medie, 56% din publicitatea online de tip display a fost inregistrata pe PC (desktop si laptop)
- ponderea publicitatii mobile a crescut constant, de la 30% in iunie 2016 la 42% in iunie 2017, atingand maximul – 47% – in aprilie 2017
- primele 5 cele mai comunicate marci din mediul online si-au directionat banii de publicitate mai ales spre dispozitivele mobile – Orange (50%), Vodafone (67%), Maxbet (63%), Lidl (55%), Imobiliare.ro (57%)
- cele mai accesate 5 site-uri online din Romania in S1 2017 au inregistrat afisari aproximativ egale pe PC si dispozitive mobile – gsp.ro (47%, respectiv 53%), libertatea.ro (52%, respectiv 48%), adevarul.ro (59%, respectiv 41%), sport.ro (43%, respectiv 57%), olx.ro (84%, respectiv 16%)
- reclamele video au insemnat doar 5% din totalul afisarilor de tip display din S1, iar din totalul de aproximativ 220 milioane de afisari inregistrate pe aceste tipuri de formate, 28% au fost efectuate pe dispozitive mobile
Leave a reply