Retelele de socializare nu aduc trafic si conversii in Statele Unite
Retelele de socializare intarzie sa devina o sursa importanta de trafic pentru magazinele online (n. red.: in Statele Unite) si nici nu s-au transformat intr-un canal important de conversii, in ciuda investitiilor din ce in ce mai mari din partea brandurilor, arata un raport trimestrial recent, realizat de Monetate.
Cercetarea a analizat informatia de referrer in mod aleatoriu din mai mult de 500 de milioane de procese de cumparaturi online realizate in primul trimestru din 2013. Concluziile sale arata ca retelele de socializare au adus doar 1,55% din trafic pentru site-uri mari, mult in urma traficului venit din cautari (31,43%) sau din e-mail-uri de promovare (newsletters). Mai mult, retelele de socializare per total au avut o rata de conversie de mai putin de un procent (0,71%), desi aceasta cifra difera semnificativ de la retea la retea.
O posibila explicatie pentru aceasta rata mica de conversie o putem gasi in faptul ca retelele de socializare sunt locuri unde oamenii ajung pentru a interactiona si a impartasi idei si in niciun caz un mediu propice pentru a face cumparaturi.
Rata de conversie in functie de referrer:
- AOL Search – 4,48%
- Bing – 3,03%
- Yahoo – 2,80%
- Niciun referrer – 2,56%
- Ask Search – 2,32%
- Google – 1,71%
- Facebook – 1,08%
- Pinterest – 0,36%
- Twitter – 0,22%
- LinkedIn – 0,04%
- StumbleUpon – 0,02%
Rata de conversie in functie de tipul sursei:
- E-mail – 3,19%
- Cautari – 1,95%
- Retele de socializare – 0,71%
Comparativ cu al patrulea trimestru din 2012, traficul generat de retelele de socializare pentru site-uri de e-commerce in primul trimestru din 2013 a scazut sau a ramas la fel. Pe de alta parte, cel mai remarcabil din pluton a fost Pinterest, ale carui lead-uri au dus in 2013 la o comenzi cu o valoare medie de 80,54 de dolari, cea mai ridicata in segmentul retelelor de socializare.
Comenzi medii in functie de provenienta vizitatorilor:
- Pinterest – 80,54 $
- Facebook – 71,26 $
- Twitter – 70,17 $
- StumbleUpon – 49,78 $
- LinkedIn – 38,42 $
Traficul realizat pe site-uri de e-commerce de pe smartphone-uri si tablete a reprezentat 21% din totalul analizat, comparativ cu doar 2% in urma cu doi ani. Mai mult, traficul realizat de pe tablete (10,58%) l-a intrecut pe cel venit de pe smartphone-uri (10,44%).
Leave a reply