Rebranding la un magazin online – SEO + Promovare

Intrebare

Salutare Comunitate,

Inainte de toate doresc sa va urez un calduros LA MULTI ANI si un AN NOU plin de realizari exceptionale.

Peste aproximativ 2 saptamani vom face rebranduirea unuia din site-rile pe care le detinem www.cadouridetop.ro . Site-ul va ramane pe aceeasi platforma ( o platforma custom ), vom face doar modificarea de brand si denumire a site-ului. Facem asta pentru ca am ajuns la concluzia ca este aproape imposibil sa dezvoltam un brand ( usor de recunoscut de catre clienti ) pe baza unei denumire generice ( in cazul nostru – cadouridetop ). Site-ul are 3 ani vechime si mii de comenzi onorate pana la acest moment, fiind deja un site de referinta pe nisa de cadouri.

Daca ati trecut printr-o astfel de rebranduire a unui magazin online am aprecia daca ne-ati povesti din experientele voastre. Avem cateva intrebari:

  1. Care sunt principalii pasi pe care ar trebui sa-i facem in cazul rebranduirii?
  2. Ce anume ar trebui sa evitam?
  3. Unde si cum ar trebui sa promovam rebranduirea unui magazin online?
  4. Ce trebuie sa facem din punct de vedere SEO? E bine sa redirectam fiecare link sau nu?
  5. Puteti sa ne recomandati colaboratori profesionisti pe partea de SEO?
  6. Puteti sa ne recomandati colaboratori profesionisti pe partea de promovare a rebranduirii in mediul online?

Silviu H.

Topic deschis 0
Comunicare si branding Planul de afaceri Silviu H. 3 ani 6 raspunsuri 213 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Proiectul dorit este destul de complex, tocmai datorita faptului ca in esenta el trebuie sa fie indreptat spre utilizator, client final, acesta nu trebuie sa perceapa ca eu fac rebranding pentru ca am niste probleme in actualul format, ci pentru a-i oferi lui ceva in plus.

    Cel mai simplu mod de promovare pleaca tot de la clientii actuali, printr-un newsletter ii anuntam de acest fapt, de avantajele pe care ei le vor avea datorita acestuia si pentru a-i refideliza si obisnui cu noul brand le putem oferi un mic bonus, cadou, discount, in functie de ce considerati de cuviinta impreuna cu agentia care urmeaza sa faca rebranding-ul.

    Este important sa cunoasteti regulile de marketing, identitate vizuala si verbala, pe langa tehnicile SEO si promovare, care practic nu se schimba foarte mult, decat se adapteaza noului concept.

    In 3 ani de activitate ma sunt sigur ca stiti perfect ceea ce va doriti in urma acestui proces, ceea ce trebuie sa transmiteti si agentiei, asa incat rebranding-ul sa aduca valoarea adaugata, in speta noi clienti, in caz contrar, daca nu veti transmite corect noul mesaj riscati sa-i pierdeti si pe cei existenti.

    Strict tehnic, sfatul meu este sa redirectionati de pe toate paginile spre noul site si sa plasati un pop-ul pentru utilizatorii care ajung in noul site in acest mod. Sa ne gandim ca aveti postate pe facebook link-uri spre produse din vechiul site, utilizatorii ar risca sa ajunga in niste pagini inexistente.

  2. Pe termen lung strategia de construire a unui brand este castigatoare chiar daca cere resurse suplimentare pentru promovare (vs denumiri generice). Alegeti brandul astfel incit sa aveti sanse maxime de acceptare a inscrierii marcii la OSIM si sa fie si domeniul disponibil. Depuneti dosarul la OSIM cit mai repede. La noi a durat 6 luni aprobarea marcii. Si mi s-a spus ca a fost putin. Toate url-urile trebuie redirectate catre domeniul nou, evident. Multa bafta si inspiratie.

  3. Un an nou mai bun si tie alaturi de cei ce contribuie la comunitate! 🙂

    Super articolul de la dwf.ro
    O versiune mai “comprimata”.
    Cum frumos spune reclama “niciodata nu e destul fucs”, mereu se poate face ceva bun pe seo, incepand cu actualele (inevitabile) erori, pe care nu le mai dorim in viitorul site.

    1. Rulezi un xenu pe actualul site (aplicatie free, desktop, analizeaza pana la 2 milioane de linkuri)
    Cu ocazia asta gasesti oarece bucurii gen http://i63.tinypic.com/2vjtvg0.png
    Posibil sa fie mai multe, l-am oprit la 16092 de linkuri analizate.

    2. Comanda google:
    site:cadouridetop.ro
    Cu ocazia asta vezi direct in browser ce si cum a indexat google. La ora actuala ai avea 14.600 pagini indexate.
    Similar si la foto. Pur intamplator am vazut imagine cu o antena frumoasa /antena-exterior-pentru-receptie-terestriala-dvb-t-yaginx-funke , indisponibila la vanzare acum. Ok, are link la categoria antene: /antene unde vedem ca e categorie goala (fara produse) si mai ales fara text suficient care sa compenseze eventuale produse insuficiente. Asta e pentru google motiv de penalizare.

    La ora actuala google a indexat 25 de pagini care aifseaza “Momentan nu exista produse cu aceste criterii!”
    Comanda google:

    Momentan nu exista produse cu aceste criterii! site:cadouridetop.ro

    Cu siguranta sunt mai multe.
    Voi trebuie sa hotarati daca veti mentine sau nu aceste categorii de produse, urmand sa faceti analiza la toate categoriile/subcategoriile ce afiseaza sub 6 produse (ideal 8-12).

    3. Analiza erori google si bing webmaster.
    Date diferite, fiecare motor de cautare punand accentul pe altceva. Aici inevitabil vei gasi erori datorate introducerii datelor (greseli, omisiuni) sau ale platformei.

    Vezi costuri+timpi aproximativi pentru remedierea eorilor din actualul magazin (vei gasi si in blog) semnalate pana aici si dupa aceea te orientezi spre rebranding. Cu siguranta in viitorul site nu vrei sa aduci actualele erori.

    Cautari dupa brand via google keyword planner (romana, in romania) http://i67.tinypic.com/etcjn9.png
    Cateva erori gasite (mai era de analizat) http://tinypic.com/view.php?pic=2vjtvg0&s=9#.Voe-QVLpzDd
    Despre brand (dpv seo), intrebare inca activa : http://forum.seopedia.ro/google/21898-cum-ii-declari-lui-google-ca-o-anumita-expresie-e-brand.html

    Concluzionand: parca mai repede as imbunatati actualul site, urmand ca rebranduirea sa se faca cu un site fara erori.
    Pentru o preauditare gratuita, astep email la sorin@underclick.ro
    Succes!

  4. Va multumesc tuturor pentru sfaturi, recomandari si ganduri bune.
    Ma asteptam sa existe mai multe reactii de la mai multe persoane implicate in Online, dar probabil perioada e de vina.

  5. Branding nu tine de mine (seo) insa am vazut cresteri pe cautari dupa brand la clienti care nu au facut branding.
    Pe concret:
    edotec = 720 cautari medii anuale
    edotec.ro – 70 cautari, adwords 0,30 Ron
    vila evergreen = 390 cautari medii, adwords 0,23ron (inclusiv booking face adwords pe brandul lor)
    cosmedica = 140 cautari medii dupa doar un an de seo.
    S-ar justifica investitia in seo?

  6. @Robert – Multumesc pentru ca ai avut rabdare sa scri un raspuns atat de detaliat si util.

    @adiz – Strategia noastra de crestere are ca si pornire exact acest rebranding. Clar avem nevoie de rebranding ca sa ne putem pune in aplicare ideile si strategiile de crestere pe care le-am gandit pentru urmatorii ani.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.