Putem trimite legal comunicari comerciale clientilor nostri?
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Putem face o campanie de email marketing catre clientii nostri? Cei care cumpara produse, care au cumparat in trecut produse de la noi, care poate au marcat ca vor sa primeasca comunicari comerciale dar si cei care nu au facut acest lucru.. poate ca atunci nu aveam sistemul de double-opt-in pus la punct, desi acum il avem. Banuiesc ca la clienti, cei care mi-au cumparat produsul ar trebui sa fie alte reguli de comunicare decat la non-clienti, cei care inca nu au cumparat nimic.
Răspunsuri ( 2 )
Da, poti trimite mesaje comerciale catre clienti, deci cei care au efectuat cel putin o comanda pe site-ul tau, chiar daca ei nu si-au dat expres acordul cu privire la primirea de mesaje comerciale, pe baza textului de lege urmator:
http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/date-cu-caracter-personal/legea-privind-prelucrarea-datelor-cu-caracter-personal-si-protectia-vietii-private-in-sectorul-comunicatiilor-electronice.html
Legea 506/2004 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, art (12), paragraful 2:
(2) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1), dacă o persoană fizică sau juridică obține în mod direct adresa de poștă electronică a unui client, cu ocazia vânzării către acesta a unui produs sau serviciu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001, persoana fizică sau juridică în cauză poate utiliza adresa respectivă, în scopul efectuării de comunicări comerciale referitoare la produse sau servicii similare pe care acea persoană le comercializează, cu condiția de a oferi în mod clar și expres clienților posibilitatea de a se opune printr-un mijloc simplu și gratuit unei asemenea utilizări, atât la obținerea adresei de poștă electronică, cât și cu ocazia fiecărui mesaj, în cazul în care clientul nu s-a opus inițial.
Exista insa si prima parte a acestui aliniat, care spune „Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1)”, aliniat in care se spune ca: „(1) Este interzisă efectuarea de comunicări comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare și comunicare care nu necesită intervenția unui operator uman, prin fax ori prin poștă electronică sau prin orice altă metodă care folosește serviciile de comunicații electronice destinate publicului, cu excepția cazului în care abonatul sau utilizatorul vizat și-a exprimat în prealabil consimțământul expres pentru a primi asemenea comunicări.”
So, teoretic poti face comunicari comerciale catre clienti cu conditia ca in acel email sa ai posibilitatea de dezabonare la respectivul serviciu. Nu cunosc insa bine intrepretarea acelei mici epxresii „fara a aduce atingere prevederilor de la aliniatul 1”.
Poate ne lamureste si Bogdan Manolea cu privire la cele 2 aliniate din acest articol 12, din legea 506/2004. Eu as interpreta ca poti trimite comunicari comerciale clientilor daca ii lasi sa se dezaboneze. Sa vedem ce spune si Bogdan.
Desi, asa cum spune si dl. Taloi mai sus, s-ar putea sa fie complet legal, nu este chiar corect.
Din punctul de vedere al celui care primeste mesajul si al ISP-ului care îi furnizeaza serviciul de email ( Yahoo, google, hotmail, etc ) mesajul este Spam tocmai pentru ca cel care primeste mesjul nu si-a dat acorul in mod explicit.
Daca totusi decideti sa trimiteti mesaje catre acesti clienti, trebuie procedati cu multa prudenta. Puneti link-ul de dezabonare cat mai vizibil in mesaj ( chiar in header ), si urmariti raspunsul acestor clienti, daca se poate in mod separat de ceilalti care si-au dat acordul in mod explicit. Daca veti obtine prea multe raportari de spam, dezabonari si rate de deschidere si iteractiune foarte mici, ar trebui sa renuntati sa le mai trimiteti alte mesaje.