Protectie imagini – copiere ilegala de continut

Intrebare

Salutare,

Am constatat ca tot mai multe site-uri folosesc imaginile produselor pe care eu le-am facut si prelucrat, fara sa mi se ceara acordul. Eu am intreprins resurse si timp in a-mi prezenta produsele cat mai bine iar altii “intra” si “se servesc” ca la ei acasa.
Ne putem proteja si altfel fara a folosi watermark? Exista o prevedere care iti interzice acest lucru?
Am fotografiile brute si pot dovedi ca imaginine sunt ale mele.
Multumesc anticipat de raspunsuri.

Topic deschis 0
Chestiuni legale Situatii de criza La Butic SRL 3 ani 12 raspunsuri 262 vizualizari Expert 0

Raspunsuri ( 12 )

  1. Presupunand ca le gasesti:
    1. Anunti magazinele sa le stearga, eventual si comparatoarele de preturi, daca le-au trimis si acolo.
    Daca nu renunta:
    2. Raportare la google pt probleme de copyright (omenosi cei ce primesc rapoartele, maxim iti cer fotografia originala)
    3. Raportare la hosting pt gazduire continut piratat (prin contract magazinele sunt obligate sa nu incarce continut piratat).

  2. Va multumesc pentru informatii si sfaturi!

  3. 1. Poti folosi pozele de produs ale altor magazine, dupa ce ai un acord scris in acest sens (daca asta este cazul).

    2. Asa cum a spus si Sorin, daca pozele tale sunt folosite de alte persoane fizice sau juridice fara acordul tau, atunci poti sa:
    a. faci plangere la google / la compania lor de hosting
    b. poti sa faci PLANGERE PENALA deoarece este un caz penal si se pedepseste cu amenda sau / si puscarie .

  4. Noi gasim des florarii online care folosesc imagini de pe site-ul nostru si de fiecare data dupa ce i-am contactat si le-am cerut sa elimine acele imagini, cu observatia ca vor fi raportati la Google si la hosting, in maxim 24 de ore s-au conformat. Si da, de multe ori explicatia a fost: ”am gasit imaginile pe Google, nu stiam ca sunt de la voi” 🙂

  5. Salutare labutic.ro

    parerea mea este ca problema protectiei de imagini nu este una reala. Focusul vostru trebuie sa fie pe conversii.
    Atata vreme cat emag.ro nu se deranjaza (desi ar putea sa o faca in max 1h) sa-si protejeze pozele nu vad de ce un site relativ generalist (ca voi) sa faca asta.
    Este atat de multa treaba de facut (site-ul nu e chiar ce trebuie) in zona de online la labutic.ro incat copyright pe poze este fix acea scama de pe covor pe care n-o baga in seama nimeni.

    Succesul in afaceri sta in zona de marketing nu in zona de copyright!

  6. Multumesc de Bogdan pentru observatii insa lucrurile nu stau chiar asa cum le prezinti, cel putin asa vad eu.
    Trecand peste faptul ca intrebarea este legata de protectia imaginilor si nu despre strategia de marketing a site-ului, consider ca este total nepotrivit o comparatie cu emag.ro din mai multe aspecte precum: fond de investitii vs afacere de familie, numar de angajati (inclusiv experienta lor) si nu in ultimul rand bugete. Nu cred ca exista cineva care sa se lupte pe marketing cu ei, umar la umar.
    Un alt aspect pe care nu-l cunosti despre labutic.ro este faptul ca urmeaza sa apara o noua versiune cu multe facilitati noi comparativ cu cea existenta, facilitati ce vor creste rata de conversie. (suntem blocati de lansarea noii versiuni a site-ului de noua versiune a modulului curierului care intarzie sa apara si care momentan da rateuri).
    Acea scama reprezinta o parte din munca mea in care am investit timp, energie si emotii. Nu uita ca detaliile fac diferenta, mai ales acelea mici pe care toata lumea le trateaza superficial.
    Si mie mi-ar placea sa beneficiez de servicii gratuite de strategie marketing (poze calitative gratuite), insa nu am gasit persoana care sa ma ajute (asa cum au gasit ei site-ul de pe care sa ia imaginile gratuit) …. sau poate vrei sa ma ajuti tu? gratuit bineinteles 🙂

  7. Multumesc mult Olga (guliver si reprezentant istockphoto in .ro) pentru raspunsuri, constat ca sunt multe discutii pe acest post, ca interesul este mare, si mai stiu ca tu ai multa expertiza in acest domeniu, iar nevoia de foto este mare si este un cost important uneori in ecuatia comertului online.
    Ti-as propune sa mai scrii pe acest site, poate chiar articole, sa ne ajuti sa facem corect, sa nu pierdem bani, astfel incat sa fie corect si pentru noi si pentru autorii de fotografie.
    Multumesc mult.

  8. Comparatia cu emag era strict vav de protejarea pozelor.
    Acum ceva timp erai interesat de prestashop, banuiesc ca noul site va fi pe presta. Acolo ai module care pun watermark pe poze.

  9. Adaug și eu ceva, ca o concluzie. Din păcate, toate modalitățile (tehnice sau nu) de combatere a furtului de imagini au destule dezavantaje:

    1. watermarkul urâțește imaginea și întreg site-ul la afișarea de liste, iar unele sisteme (care suprapun o imagine transparentă peste imaginea reală, ca hoțul să fure imaginea transparentă) fac imposibil share-ul pe Pinterest cu PinIt pe imagine (de exemplu) și tot așa;

    2. eliminarea funcțiilor care permit copierea ușoară face mai dificil uzul mai degrabă pentru cei care doresc să le folosească legitim (Share this link, Open in new window / tab etc) și generează frustrare;

    3. urmărirea tuturor imaginilor prin alte site-uri (chiar și folosind acel “search by image”) este imposibilă ca necesar de timp – nu poți sta să vânezi zilnic hoții de poze, ar trebui să ai forță de muncă special alocată pentru asta, ceea ce implică (adesea) prea multe costuri;

    4. raportările și cererile de eliminare a conținutului sunt, de asemenea, consumatoare de timp și de resurse.

    Prin urmare, ori faci un compromis: watermark în imagine (clasic), sau imagine transparentă suprapusă peste poză (cum facem noi, la E-Studio, pentru clienții care ne cer așa ceva) sau poze cu logo cumva integrat (cum a propus Costin mai sus), ori îți asumi goana după hoți, ceea ce îți va consuma din resursele pe care, altminteri, le-ai putea aloca gestionării site-ului.

    Practic… opțiunile nu sunt perfecte și au dezavantaje. E o chestiune de alegere – ce te deranjează mai puțin, ce te încurcă mai puțin.

  10. Va fi tot Prestashop, insa o versiune mai noua, cu un nou design si noi facilitati pentru clienti.
    Nu vreau watermark … doar am vrut sa stiu care sunt modalitatile de a te proteja si altfel (paralela: nu trebuie sa-ti zgarii masina ca sa fii sigur ca nu ti-o fura cineva). Obiectivul meu este sa ofer clientilor imagini cat mai calitative pentru a le usura decizia de a cumpara.
    Am primit aici raspunsuri foarte bune de la oameni in domeniu si carora le multumesc inca odata. 🙂
    Bogdan

  11. In cazul led-urilor aprinse am gasit o solutie.
    http://www.led24.ro/cumpara/led-c5w-festoon-sofit-3-smd-5050-canbus-cu-radiator-2746844

    Mai sunt si acestea la care doar cu watermark am reusit
    http://www.led24.ro/cumpara/led-c5w-festoon-sofit-3-smd-5050-canbus-cu-radiator-2746844

    La noi in nisa se fura pozele. Cred ca mai sunt 1-2 importatori care le fac. In rest toate magazinele le copiaza de unde le gasesc.
    La noi e munca grea si a fost si investitie destul de maricica in studio, ca sa le las la liber. Prefer sa le tin cu un watermark urat decat sa le urmaresc pe internet.

  12. Alin, abordarea ta este foarte buna. Asta ma straduiam sa-i explic si lui Bogdan.
    In plus vreau sa accentuez vorba ta ca “imaginile nu se pot copia” care de fapt inseamna ca imaginea unei companii nu poate fi copiata.
    O poza de produs ramane o poza de produs. Mai ales daca acel produs este generalist si prezent in mai multe oferte ale concurentei. Puterea de conversie a unui prospect intr-un client este mult mai complexa.
    Nu sunt un fan al produselor Apple dar sunt un fan al gandirii lui Steve Jobs.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.