Produsele indisponibile pe stoc pentru o durata lunga de timp, le lasam pe site?

Intrebare

Sunt interesat din punct de vedere seo si al comportamentului clientilor de cateva lucruri.
Sa zicem ca un produs nu este disponibil pe stoc pentru o perioada lunga gen 6 luni – 1 an, sau alte produse care nu se mai produc dar care inca ar avea clienti. Ce facem cu acestea, le mai lasam pe site cu stoc 0? Sau le scoatem definitiv, sau pana revin pe stoc?
Ce impact au asupra clientilor? Pozitiv banuiesc ca nu au, insa pot sa aduca comenzi pe produse asemanatoare?

Topic deschis 0
Organizare magazin online Robert Patrascu 4 ani 6 raspunsuri 175 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. La inceput le stergeam si binenteles ca nu e prea bine, se umple Google webmaster tools de erori.. Acum am facut o categorie “Nu se mai fabrica” unde le trimit pe toate care nu mai sunt in stoc de ceva timp si nu o sa mai fie prea curand.

  2. Sorin Frumuseanu

    Negativ 100%, chiar daca sunt om de seo si de regula sunt “pro content cat mai mare” pe paginile de categorii.
    Ideea e simpla: daca si de craciun si de paste am gasit acel produs indisponibil, e putin probabil sa-l mai caut la urmatoarea aniversare + ca s-ar putea sa descopar cu ocazia asta un nou magazin care livreaza rapid, transport gratuit si alte facilitati.
    Oarecum trebuie definita notiunea de “produs asemanator”: de ex un slow cooker de 5,7 l de la un anume brand nu e tocmai asemanator cu versiuena sa la 4 l sau versiunea sa de 5,7 l de la un alt brand, care insa nu are timer.
    Sau la piese auto: un brat febi nu e 100% acelasi lucru cu unul de la trw.
    Concretizand: exista riscul ca utilizatorii sa catalogheze magazinul ca “magazinul fara piese pe stoc”, ignorandu-l in viitoarele cautari.
    Am clienti in situatia aceasta, le-am spus despre ce e vorba, dar, cat timp seo e ok, mai departe nu e treaba mea.

  3. Ai 2 variante:

    a. redirect catre categoria din care facea parte.
    b. varianta Emag. Link activ numai pentru google cu “Acest produs nu …”. Altfel nu ajungi la el.

  4. Sorin Frumuseanu

    In cazul produselor care sunt “relativ greu de gasit”, da.
    Dar daca acelasi produs este disponibil la altii, la pret asemanator… e prea putin probabil ca un client sa mai stea pe contact.
    Am vazut de regula asta la piese auto: unele nu aveau preturi si afisau “cere o cotatie de pret”. De ce sa mai pierzi timp cand acelasi produs se gaseste in alt magazin?

  5. Va multumesc de raspunsuri. Ma apuc de citit 🙂

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.