Pot face reclamatie la ANPC pentru o descriere falsa a materialului produsului?

Intrebare

Buna ziua,

Am descoperit un magazin online cu genti de dama care sustin ca produsele sunt din piele naturala. Intamplator, detin si eu un magazin online si am observat ca produsele pozele sunt luate de la acelasi furnizor, care spune foarte clar ca produsele sunt din piele ecologica. De asemenea, produsele nu sunt insotite de “dovada de autenticitate” a pielii naturale.
Cum se poate proceda in acest sens? ANPC va lua masuri cu acest site si comerciant in urma sesizarii si a dovedirii de catre mine a falsului in declararea materialului produsului?
Astept raspunsul dvs.

Multumesc

Topic deschis 0
Chestiuni legale ramona097 2 ani 6 raspunsuri 104 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Ca sa poti face o reclamatie trebuie sa ai un prejudiciu si inclusiv o cumparare de la ei.
    Trebuie sa le demonstrezi ca produsul pe care il ai nu are specificatiile descrise.

    Insa tu ca proprietar de business mai bine iti vezi de capra ta sa fie mai frumoasa decat sa moara a vecinului. Clientii se conving singuri despre produsele pe care le comercializeaza acel site. Nu e nevoie sa intervii tu. In mod sigur le trimit produsele inapoi daca nu sunt conforme.
    Concentreaza-te pe marketing, pe o navigare placuta pentru client , servicii de calitate si asa o sa ai avantaj peste celalt vanzator.
    De altfel un client cand vede o geanta, o mai cauta si la altii, si apoi isi da singur seama care minte 😉

  2. Ma gandesc ca se poate. Nu atat in calitate de concurent cat de client.
    Am avut un mic meci cu un magazin ce nu voia sa-mi trimita o oglina pe motiv a e fragila si efectiv am zis ca-i reclam pt ca nu aveau afisat asta pe site.
    In calitate de client nu te incanta faptul ca iti returneaza banii: mai calculeaza si timpul pierdut pe magazin pentru a gasi produsul dorit. Ori timpul costa 🙂

  3. Ar trebui, pur și simplu, să-i scrieți respectivului magazin, că ați observat o greșeală în descrieri. Poate un operator a greșit.

    Dacă într-un număr rezonabil de zile nu schimbă descrierile, atunci puteți să mergeți mai departe cu demersurile.

  4. Nu scrie nicăieri că trebuie să ai un prejudiciu ca să depui o sesizare la ANPC. Trebuie în schimb să “să apelaţi la această modalitate numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic” și sesizarea să fie depusă în calitate de persoană fizică.

    Dacă însă, prin descrierile false se face o concurență neloială atunci se poate depune plângere la consiliul concurenței, în calitate de firmă.

  5. Nu poti reclama la ANPC decat in calitate de client pagubit, caz in care trebuie sa demonstrezi achizitia cu factura fiscala si produsul in sine. Dar din mesajul tau inteleg ca este vorba despre o companie care iti face concurenta, de aceea ce ti-as recomanda eu este sa-ti vezi de business, pentru ca daca vrei sa incepi sa faci curat “in piata” iti irosesti resursele si timpul.

  6. Nu stiam toate detaliile procedurale. Multumesc de informare.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.