Plugin/soft pentru detectare comenzi dubioase

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua, va scriu in legatura cu o informatie pe care am gasit-o facand research pentru realizarea unui magazin online. Pe site-ul unui web designer sau poate chiar aici, am gasit un link catre un site care, contra unui abonament lunar (parca) oferea posibilitatea, de exemplu, de a confrunta unele informatii precum adresa IP-ului cu adresa furnizata la facturare/livrare de catre clientii ce fac comenzi online. Se luau in calcul mai multi factori in urma carora rezulta un scor al clientului. Daca scorul era sub o anumita limita customizabila, adminul shop-ului putea seta refuzarea automata a comenzii sau se cerea plata in avans.

Cu speranta ca am descris suficient de bine serviciul – are cineva idee cum se chema acel site – sau stie cineva vreun site similar ?

AT

Deschis 0
Chestiuni legale Situatii de criza Solutii software conexe Adi T 10 ani 7 raspuns 2003 vizualizari 0

Răspunsuri ( 7 )

    0
    2014-07-12T08:21:41+03:00

    Despre minFraud era vorba, la el ma refeream si eu dar nu mai stiam cum se numeste.

    Mii de multumiri !!!

    AT

    0
    2014-07-12T09:58:29+03:00

    Salut Adi,

    Cum spune Andrei, MaxMind este serviciul pe care il cauti. Uite un printscreen al modulului de evaluare a comenzi aici: http://cdn.hostbillapp.com/features/apps/maxmind/fraud.png.

    In afara de Maxmind – verifica si cu procesatorul de plati online pe care il folosesti. Majoritatea au solutii in-house de evaluare a comenzilor dpdv frauda.
    Sfatul meu este sa folossti aceste instrumente cu titlu informativ si sa nu te bazezi 100% pe ele.
    Sunt situatii cand dau gres:
    – ex 1: client adevarat vrea sa faca o comanda cu livrare la altcineva (un cadou). In mod normal, Maxmind il pune in rosu ca adresa de facturare nu este aceeasi cu cea de livrare.
    – ex 2: client frauda face o comanda cu o carte furata si cere livrare la adresa de facturare stiind ca in perioada livrarii propritarii sunt plecati de la adresa (Traisca Facebook!!!). Maxmind va recomanda acceptarea comenzii pentru ca adresele de facturare si livrare coincid.
    – ex 3: client frauda care stie ca sistemele de validare a tranzactiilor functioneaza pe baza de cod postal (pentru a evita probleme generate de clienti care mananca cate o litera, doua din adresa) cere livrare la adresa lui, introducand codul postal al adresei unde este facturata cartea. Din experienta 3-4 postasi din 5 vor ignora codul postal si vor trimite pachetul la adresa indicata ca sa ajute „clientul”. Evident, Maxmind vede ca adresele coincid si da verde tranzactiei.

    Alte puncte de luat in calcul:
    – Sistemele de gen Maxmind dau o mare importanta tarii de unde vine comanda. Romania este considerata ca o tara cu un nivel de frauda extrem de ridicat si aceasta va influenta scorul final dat unei comenzi din tara nostra.
    – Sistemele de gen Maxmind functioneaza pe baza de cod postal (vezi explicatia de la puntul 3 mai sus). In tara noastra multa lume nu fooseste codul postal, ceeace influenteaza analyza softului.

    Pe baza celor 2 puncte de mai sus, verificarea „la mana” ramane sfanta. La orice suspiciune de frauda te sfatuiesc sa ceri clientului un mod de plata alternativ (care nu permite cereri rambursarea platii). EX: Western Union, Transfer Bancar, cash-on-delivery, etc …

    Sper sa te ajute.
    E.

    0
    2014-07-12T12:33:19+03:00

    Salut E.,
    ai idee cam in ce procent apar rezultatele de frauda fals-pozitive, in tara noastra ? (cu minFraud)

    La punctul 2 ai ridicat o problema interesanta: cum se rezolva legal o asemenea situatie, in cazul unui vanzator de buna credinta ?

    Multumesc,
    AT

    0
    2014-07-13T14:57:19+03:00

    La pct 2, cel care fraudeaza trebuie sa iasa pe usa respectiva.. sau sa vina doar din directia aia chipurile sa-l ajute pe curier, si stau si ma gandesc, niciun curier nu cere o carte de identitate decat in cazuri expres sau speciale. Cand se mai livreaza pt firme si e nevoie de stampila.. dar in rest, iti cere sa semnezi, ceea ce poti face lejer, dar nu intotdeauna cer ca persoana care primeste pachetul sa se legitimeze. Si sunt multe cazurile cand ia pachetul o ruda, care poate fi in acest caz o ruda fictiva. Ce spui E.?

    0
    2014-07-13T15:06:18+03:00

    De obicei, curierul suna pentru a anunta destinatarul. Eu, personal, am cerut direct curierului schimbarea adresei de livrare, sau a orei. Pentru serie/numar CI sau CNP am furnizat datele din memorie, fara sa prezint documentul in sine. Deci de putut, clar ca se poate.

    Problema este insa in felul urmator: vanzator nevinovat, banca nevinovata, posesor card nevinovat, faptas neidentificat – cine trage ponoasele ? Cine ramane cu buza umflata ?

    AT

    0
    2014-07-14T21:25:50+03:00

    Salut,

    liviutaloi- ai dreptate. In plus sunt cazuri cu posta Romana in care lasa fluturasul care anunta receptia pachetului si se prezinta altcineva sa il ridice.
    In plus, ca lucrurile sa fie si mai complicate, chiar uni clientii spun ca nu a fost livrat si isi cer banii inapoi.
    Discutiie pot continua la nesfarsit dace este posibil sau nu, daca este frecvent sau nu – ideea este sa te pazesti cat poti de bine, fara sa devii paranoic 🙂

    Radian – pentru „vanzator nevinovat, banca nevinovata, posesor card nevinovat, faptas neidentificat – cine trage ponoasele” – in comertul international responsabilitatea este a vanzatorului. El trebuie sa aprobe comenzile si o face pe raspunderea lui. In cazul mentionat de tine se intampla urmatoarle:
    – adevaratul posesor al cartii vede pe factura fruda si suna banca. BAnca valideaza tranzactia, vede frauda si ii da banii inapoi (ii ia inapoi de la magazin)
    – magazinul pierde si banii si marfa
    – cel care face frauda ramane cu marfa furata.
    Nu cunosc in detaliu procedurile procesatorilor de plati din Romania, dar nu au cum sa fie cu mult diferite de ce am scris mai sus.

    Cazuri de genul asta se pot intampla, dar nu sunt frecvente. Cu timpul, o sa fie din ce in ce mai usor sa le identifici.
    Si chiar daca softul iti spune ca este frauda, te sfatuiesc sa suni clientul si sa vorbesti cu el. Poate nu e. Si daca ai „un feling” ca e frauda, cere-i sa plateasca prin Western Union, transfer bancar, ramburs … orice modalitate de plata care nu poate fi rambursata in caz de frauda.

    Sper sa te ajute.
    E.

    0
    2019-03-06T15:02:18+02:00

    Buna ziua, platforma http://www.famshop.ro ofera un modul de detectie a comenzilor cu risc mare de refuz

Lasă un răspuns

Browse