Peste 350 de participanti, la dotCommerce Digital Retail Forum
MerchantPro a organizat (pe 15 iunie, la Pentagon Events din Bucuresti) dotCommerce Digital Retail Forum, un eveniment e-commerce dedicat inovatiei si performantei. Prima editie a oferit celor peste 350 de participanti continut premium (furnizat de lideri din industrie), networking exclusiv si solutii performante dedicate comertului online.
10 idei impartasite pe scena dotCommerce Digital Retail Forum:
- „ Cred ca sistemele de loyalty trebuie sa fie integrate in comunicare. Trebuie sa existe conceptul de a-ti cunoaste clientii, de a-i loializa si de a-i face sa se simta speciali – Rares Banescu (CEO theMarketer)
- Cresterea ratei de retentie din Romania s-a oprit, deci „este foarte greu sa iti mai iei cumparatori noi. Asa ca devine natural sa te concentrezi pe cei pe care ai ii deja, sa ii segmentezi foarte bine si sa ii tii la tine, pentru ca altfel vor merge in alta parte” – Robert Trandafir (CEO & Cofondator Gun Media)
- „Exista doua categorii de factori: o data, cei care tin de contextul extern si o data cei care tin de ce faci tu. In ce priveste factorii externi, acestia sunt ca niste trenuri pe care trebuie sa le intelegi. Cu cat te urci in mai multe trenuri, cu atat ajungi mai departe. Dintre lucrurile pe care le-am facut intern, cel mai important cred ca a fost focusul pe client. Am incercat intotdeauna din research sa ne dam seama ce este important pentru client” – Iulian Stanciu (Presedinte Executiv eMAG)
- „Intr-o piata in care concurenta este tot mai ridicata, platile pot face diferenta. Conform unui studiu Baymard pe anul 2022, aproximativ 70% dintre potentialii clienti abandoneaza cosurile de cumparaturi. Dintre acestia, 17% abandoneaza cosul din cauza procesului greoi de checkout, iar 10% pentru ca nu gasesc solutia de plata dorita. Acest aspect, pe langa un proces de checkout rapid, sunt extrem de importante” – Loredana Pipos-Lupescu (Senior Business Development Manager Mokka Romania)
- „Buy now, pay later este un concept care a intrat de cativa ani in Romania si pe care noi il oferim magazinelor partenere. Acest sistem de plata aduce cateva beneficii, cum ar fi cresterea valorii cosului de cumparaturi, reducerea ratei de abandon, reducerea comenzilor cu plata cash, deschiderea unei noi plaje de clienti si, bineinteles, cresterea ratelor de conversie. Metoda Buy now, pay later o vedem potrivita peste tot, in orice industrie” – Mihai Cringasu (E-Commerce Manager tbi bank)
- „Am observat un lucru interesant pe piata din Moldova, si anume ca afacerile de acolo isi gandesc din start versiunea magazinului in limba engleza si in rusa, pe langa cea in romana. Gandesc din start international, lanseaza o nada si vad din ce tari pica audienta. Mi-a placut acest curaj. La noi, primul pas este sa mergi catre un marketplace, ceea ce este o decizie foarte buna, in special catre Bulgaria si Ungaria. As aplauda sa vad mai multe astfel de initiative, online-ul este un mediu in care putem sa incercam sa fim mai curajosi” – Raluca Radu (Fondator MTH Digital & Country Manager ANSWEAR.com)
- „Initial, am avut ca obiectiv cresterea productivitatii prin Generative AI, insa ne-am dat seama ca poate fi folosit pentru creativitate. Comerciantii trebuie adusi incet in zona de AI – sa le cresti productivitatea si apoi sa le oferi sprijinul pentru acele task-uri repetitive pe care le urasc (…). Nu cred ca o trecere brusca ar fi oportuna, mai ales in cazul afacerilor mici” – Ionut Mironica (Head of Gen AI Science Adobe Romania)
- „Este foarte important sa ne cream reflexul de a verifica daca exista o solutie AI care poate sa rezolve anumite probleme cu care ne confruntam. Implementarea AI in e-commerce depinde foarte mult si de tipul solutiilor, pentru ca daca nu ai masa de date suficient de mare, nu isi poate face treaba. In cazul Aqurate, modelul incepe sa functioneze mai bine in cazul magazinelor cu peste 500 de comenzi. Cu toate acestea, exista solutii tehnice pe care le putem implementa, astfel incat solutia sa fie eficienta si in cazul magazinelor cu mai putine comenzi” – Vlad Marincas (CEO & Cofondator Aqurate)
- „Daca ar fi sa facem comparatii cu prezentul, ar trebui sa ne raportam la 2019. Trebuie sa invatam, avem nevoie de foarte multa creativitate si sa dezvoltam lucruri noi. Poti sa fii foarte puternic doar in online sau in offline. Cred, insa, ca lucrurile se vor echilibra, deci omnichannel poate fi o varianta pentru noi, mai ales ca ajuta brandul foarte mult sa ai un magazin fizic. Tinem foarte mult la perspectivele diferite din echipa si la opinia clientilor” – Laura Teposu (CEO Libris.ro)
- „Cresteam constant anual, undeva la 30%, iar apoi am observat o incetinire. Intai, am pus-o pe fondul scumpirii energiei, apoi am constientizat ca ce faceam de 10 ani nu prea mai este de actualitate. Am migrat catre continut video «umanizat», care sa ne diferentieze de marile branduri si am recastigat cresterea. In piata vad doua abordari: magazine care practica reduceri false si magazine care fac reduceri reale. Depinde de cat de dispus esti sa minti ca sa vinzi” – Nicolae Slav (CEO dEpurtat.ro)
Leave a reply