Pe ce criterii am putea face selectia unei firme de servicii SEO ?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Cam ce credeti ca ar trebui sa analizam atunci cand facem selectia unei firme care sa se ocupe de SEO pt magazinul nostru online ?
Eu unul analizez portofoliul acestora si eventual daca au mai lucrat pe nise apropiate de cea a domeniului meu. Insa ma feresc sa aleg pe cineva care a facut SEO unui concurent direct.

De asemenea am gasit si firme care par ok dar care nu prezinta un portofoliu de clienti. Cum sa interpretez acest lucru?

Deschis 0
Contractele cu furnizorii SEO Neagu Adrian 9 ani 10 raspuns 5019 vizualizari 0

Răspunsuri ( 10 )

  1. Eu zic sa la ceri cateva studii de caz 🙂 (sigur au) si sa te intalnesti cu ei.

    Punele intrebari, vezi cate informatii iti dau. Oricum, nu iti recomand doar SEO. E nasol sa te bazezi pe un singur canal de MKO.

  2. @ Alex – prin studiu de caz te referi la a vedea performanta lor pentru alti clienti, sau un studiu de caz asupra domeniului detinut de mine.
    Nu am de gand sa ma bazez numai pe SEO insa topicul acestei intrebari este doar cum faci o alegere potrivita a unei firme SEO. Probabil ca ceea ce incerci sa-mi transmiti este sa caut pe cineva care imi poate oferi pe langa SEO si alte servicii MKO.
    La prima vedere toti declara ca ei au atuuri in fata concurentei.
    Pe ce criterii fac departajarea in ceea ce priveste eventuala lor performanta.

  3. Personal, eu as vrea sa vad studiile de caz pentru EI directe, adica ei de unde isi aduc vizitatori (Google, Bing etc. si ce cuvinte cheie si-au optimizat).

    O firma serioasa ar trebui sa aiba un tool automatizat pentru preliminary analysis si asa iti dai seama daca sunt – cat de repede trimit o analiza a site-ului tau, si ce sectiuni are raportul (doar on-page + backlinks sau si alte chestii inventive).

  4. Este o decizie importantă. Firma cu care faci SEO chiar contează, nu atât pentru că ai de plătit serviciile prestate, ci, mai ales, pentru că e important ce tehnici de SEO folosesc cei cu care semnezi contractul. Spun asta, pentru că multe oferte “atractive” ascund tehnici nu tocmai “ortodoxe” (“black hat SEO” și chiar și “grey”), care dau rezultate pe termen scurt, dar care aduc deservicii site-ului “optimizat” pe termen lung – motoatele de căutare vor să ofere rezultate relevante celor care caută, nu să favorizeze site-urile care au beneficiat de intervenții în acest sens.

    Alegerea se face în funcție de mai mulți factori, dintre care am să amintesc câțiva, esențiali:
    1. vechimea firmei și posibilitatea (cum a spus și Alex mai sus) de a prezenta studii de caz;
    2. transparența procedurilor de SEO (e de preferat firma care explică ce va face și de ce);
    3. modul de taxare a serviciilor și modul de raportare a operațiunilor executate și a rezultatelor. Firma trebuie să fie capabilă să alcătuiască și să trimită rapoarte complete și să țină clientul în permanență la curent și cu succesele, dar și cu problemele întâmpinate în procesul de SEO.

    Succes!

  5. Parca mai era un subiect asemanator: portofoliu.

  6. Alina iti multumesc mult. Micul tau ghid e destul de edificator si complet din punctul meu de vedere. Cu siguranta il voi avea in vedere in momentul selectiei.

    Iti multumesc atat tie cat si celorlalti care mi-au raspuns

  7. Cu plăcere! Sper să-ți fie de folos!

  8. @Ifrim Giani
    Sigur nu
    Doua motive mari si tari:
    1. Saptamanal noi persoane se trezesc ca pot face seo si se gandesc sa-si faca o firma + mpaniile de rigoare, campanii care de multe ori se incadreaza in zona negra/gri. Ca rezista sub 6 luni in top e altceva, dar mereu ar trebui sa investesti pentru mentinerea pe pozitii, investitii care se regasesc in final in facturile clientilor.

    2. Timpul pierdut
    O pozitionare buna in top va conduce automat la foarte multe ore de comunicare cu firme/persoane care din pacate nu prea stiu ce e seo si va trebui sa le explici de ce nu pot cumpara 2kg de seo, de ce nu se pot taia anumiti pasi din planurile de actiuni, de ce nu le poti garanta fix pozitia 1.
    Chiar daca sunt experti pe vanzari, turism, sanatate si alte domenii de promovat, seo e totusi ceva total diferit, motiv pentru care trebuie sa aloci X ore/luna si pentru explicatii, educare, ore care nu se concretizeaza automat si in contracte.

    Pentru amuzament, un email primit prin 2011 de la persoanele de care aminteam la pct.1 http://forum.seopedia.ro/e-mail-spam/17226-spam-email-simpatic-oferta-search-engine-optimization-la-firma-de-search-engine-optimization.html , persoane care detin suprematia pe seo 🙂

  9. Sigur-sigur ai incercat lista de la submitsuite.ro/blog/top-directoare-romanesti ?
    Au trecut niste ani din 2007, 90% sunt oale si ulcele in sens ca sunt cazute, au alt content sau au redirect permanent la alte site-uri.

  10. Ca sa nu fim in offtopic, de vrei sa inveti SEO iti recomand Scoala de Seo, http://forum.seopedia.ro/ unde inca din 2004 sunt tone de informatii gratuite, inclusiv pareri despre aplicatia submitsuite.
    Spor sa ai

Lasă un răspuns

Browse