Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

„Patratul magic” al e-commerce-ului 2016 (raport Gartner)

Compania de research in domeniul IT Gartner si-a facut public raportul anual asupra providerilor de platforme de e-commerce, in cadrul caruia pozitioneaza jucatorii (in functie de un set de criterii) intr-unul dintre cele 4 sectoare ale „patratului magic”, scrie hybris.com. In functie de locul fiecarei companii, clientii pot alege spre care se orienteza pentru a-si vinde online produsele.

Cele 4 sectoare sunt:

  • Liderii – isi pun bine in practica viziunea actuala si toate datele indica succes si pe viitor; ofera clientilor platforme functionale variate, adaptabile, care pot suporta volume mari de tranzactii online; financiar stau extrem de bine; ei stabilesc nivelul stachetei in domeniu
  • Vizionarii – inteleg incotro se indreapta piata sau au de gand sa schimbe regulile acesteia, dar nu se descurca inca prea bine in acest sens; folosesc tehnologii noi, castiga rapid clienti noi pentru ca au identificat o nisa neexploatata de Lideri sau Challengeri; nu prea stiu sa-si faca cunoscute plusurile si sa intre in competitie cu Liderii
  • Jucatorii de nisa – se concentreaza cu succes pe un segment mic sau nu sunt focusati, nu-si depasesc competitia si nu fac inovatii; ofera solutii ieftine, ceea ce nu inseamna ca sunt si proaste; nu au viabilitatea financiara a Liderilor si Challengerilor
  • Challengerii – isi fac treaba bine momentan si pot domina un domeniu mare, dar nu inteleg incotro se indreapta piata; se adreseaza unor piete targetate si investesc in inovatii tehnologice importante pentru acestea, dar nu se prea pot extinde in domenii noi

magic quadrant

Raportul pe 2016 (care a luat in calcul date legate de anul trecut) include 21 de nume de provideri de platforme de e-commerce, pe care ruleaza afaceri B2C (business-to-consumer), B2B (business-to-business) sau B2B2C (business-to-business-to-consumer), in domenii ca retail-ul, vanzarea angro, media, telecomunicatiile ori calatoriile. Si concluzioneaza ca nume ca Oracle si IBM sunt Lideri in domeniul platformelor online, Digital River si Magento Commerce sunt Challengeri, Shopify e Jucator de nisa, iar Elastic Path si CloudCraze sunt Vizionari.

In raportul Gartner mai scrie ca, pana in 2018:

  • peste 50% din site-urile de comert vor integra tehnologii provenind din peste 15 surse, pentru a oferi clientului cea mai buna experienta digitala
  • 40% din site-urile de comert digital B2B vor folosi algoritmi de optimizare si unelte configure/price/quote (CPQ), pentru a calcula dinamic pretul produselor
  • 30% dintre cumparaturile transfrontaliere facute de asiatici vor fi livrate in aceeasi perioada de timp ca produsele cumparate de acestia in tarile lor natale
  • butoanele de „Buy”/„Cumpara” din social media vor contribui cu 2% la vanzarile online ale brandurilor

Raspunde la aceasta intrebare