Pana in 2023, Alibaba + Amazon = 40% din piata de retail online
Prezenti la Gartner Symposium/ITxpo 2018 (Australia), analistii companiei de cercetare Gartner au transmis faptul ca retail-ul traditional nu este pe moarte (contrar parerii generale). La nivel global, vanzarile din retail-ul offline vor creste cu 4,8% in 2018. In paralel, companiile vor investi in tehnologie o suma de 203,6 miliarde $ in 2019, pentru a evolua la nivel de servicii interne, software, IT, telecom, dispozitive si centre de date – transformandu-si afacerile din retail intr-unele digitale. Categoria cu cea mai rapida dezvoltare este software-ul, aici investitiile axandu-se pe analytics, marketing digital, aplicatii mobile, platforme e-commerce si inteligenta artificiala (AI).
Thomas O’Connor (Senior Director si Analist Gartner) a explicat ca, pana in 2023, Alibaba si Amazon vor detine 40% din piata retail online globala, fata de 33% in 2017. Pentru a avea succes in retail, unde regulile jocului se schimba mereu, acesta crede ca afacerile trebuie sa:
- se apropie si mai mult de clienti, folosind AI-ul sau datele din analytics, segmentand clientela in functie de comportamente si validandu-le oamenilor nevoile mereu in schimbare
- faca alegeri strategice, adaptandu-se odata cu clientela, adoptand tehnologii noi doar dupa ce s-a dovedit ca lumea le doreste clar
- estimeze si promoveze rezultate concrete, pe baza unor indicatori care sa masoare succesul transformarilor digitale
Leave a reply