Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Olandezii au cheltuit 9 miliarde € pe produse cumparate online, in Q1 2025 (infografic)

Pentru prima data de la pandemia COVID-19, in Tarile de Jos incep sa se cheltuie online mai multi bani pe achizitia de produse. Ecommercenews.eu anunta ca, in primul trimestru al acestui an, consumatorii au scos din buzunare peste 9 miliarde €. Suma reprezinta o crestere de 4% fata de Q1 2024 si are drept sursa cel mai recent raport Thuiswinkel Market Monitor, care prezinta starea actuala a comertului electronic in tara amintita.

Cercetarile anterioare ale asociatiei de comert electronic Thuiswinkel.org au indicat faptul ca si pe servicii cumparate online s-au dat sume mai mari cu pana la 10%, dar in 2024. Acest lucru s-a schimbat in Q1 2025, cand cheltuielile au scazut cu 2% YoY. Analiza a observat ca in Tarile de Jos – unde exista peste 100.000 de magazine digitale – consumatorii au investit sume mai mari cu 46% in produse din categoria Home & Living: electrocasnice, textile si vase de gatit.

„Cheltuielile din nisa Home & Living arata o trecere clara de la offline la online. Ponderea online a cheltuielilor a crescut de la 24% in primul trimestru al anului 2024, la 36% in primul trimestru din 2025”, a ransmis Marlene ten Ham (Director General Thuiswinkel.org).

Suma totala a achizitiilor facute de olandezi online si offline a fost de 84 de milioane €, in primul trimestru al acestui an (-3% YoY). In retailul total, ponderea e-commerce-ului a crescut cu 2 puncte procentuale, pana la 33%. Acest lucru se datoreaza in principal sumelor cheltuite pe produse cumparate pe Internet, unde ponderea comertului online a crescut de la 21% la 23%. Ponderea cumparaturilor digitale in cadrul serviciilor a ramas la 88%.

In Q1 2025, olandezii au cheltuit cu 6% mai mult YoY in magazinele online internationale (adica 1,2 miliarde €). Este de remarcat ca ponderea magazinelor online din SUA a scazut de la 12% in aceeasi perioada din 2024, la 8%.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply