Norvegia: publicul se imparte egal intre TV si digital
Lupta e la egalitate cand vine vorba despre publicul norvegian al posturilor de televiziune traditionale si al serviciilor video digitale, informeaza site-ul emarketer.com. Conform unui studiu Google/TNS Gallup Norway din toamna lui 2015, profilul demografic al amatorilor de posturi TV comerciale este de 51% femei si 49% barbati, iar al utilizatorilor de servicii video digitale din tara nordica este fix invers, de 49% femei si 51% barbati.
Egalitatea acestor cifre se schimba doar cand vine vorba despre varsta amatorilor de TV, astfel incat acelasi sondaj de opinie a descoperit ca 2 din 5 telespectori ai unui serviciu de streaming au 15 – 34 de ani, iar 30% dintre tineri sunt fideli micului ecran. Urmatoarele categorii de varsta din clasament sunt: adultii (persoane de 35-49 de ani) – cu 25% din „felia” interesului, in ambele cazuri – si batranii (persoane de 50-65 de ani) – cu 22% in cazul TV, respectiv 18% in cazul online-ului.
YouTube este cel mai folosit serviciu video digital din Norvegia (53% dintre respondenti il folosesc), urmat de Facebook (41%) şi Netflix (28%). Peste jumatate dintre utilizatorii YouTube (54%) sunt femei, trei patrimi dintre utilizatorii au sub 50 de ani.
Leave a reply