Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ne documentam online, cumparam in magazine fizice

tabel

In urmatorii 6-7 ani, americanii vor cheltui in magazinele fizice in jur de 5 trilioane de dolari pe produse diverse si doar 550 de miliarde de dolari online, conform cifrelor eMarketer.com de la finele lui 2014. Un raport din 2014 al Departamentului de Comert American noteaza ca e-commerce-ul a reprezentat doar 8,3% din totalul vanzarilor de produse de retail.

In acest context, al schimbarii comportamentului consumatorului, Time Trade a realizat un sondaj de opinie in SUA (pe un esantion de 1.029 de consumatori) in legatura cu modul in care se raporteaza clientul la retail shopping si obiceiurile pe care le au legate de acesta. Raspunsurile primite au indicat urmatoarele:

  • in ultimii 4 ani, comportamentul consumatorului s-a schimbat, acesta prefera sa descopere produsele si sa documenteze in legatura cu acestea online, pentru ca apoi sa se deplaseze la magazin doar atunci cand e gata sa cumpere
  • 85% dintre consumatori prefera sa mearga in magazinul fizic pentru a proba, a atinge si a vedea pe viu produsul (71% dintre respondenti au spus, de exemplu, ca ar prefera sa cumpere dintr-un magazin fizic Amazon, nu de pe Amazon.com)
  • prin urmare, e-retailer-ii traditionali s-au reorientat si deschid magazine fizice, pentru a personaliza experienta de shopping a clientilor lor, a-i face sa se simta ca intr-un showrooom in care pot testa produsele (Amazon deschide un prim magazin in New York, urmat de altele in California)
  • 53% dintre respondenti au spus ca, dupa ce au analizat online ce produse pot cumpara, si-au redus numarul de optiuni la 2 – 3 si apoi, inainte de lua decizia finala, au apelat la ajutor exterior, mergand la magazin pentru raspunsuri obtinute direct de la un angajat (este foarte important, prin urmare, ca acestia sa cunoasca detalii amanuntite despre produsele din magazin, pentru a lamuri complet clientul)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply