Must list cunostinte tehnice pentru necunoscatori

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

– Care ar fi lista cu cele mai importante cunostinte tehnice legate de administrarea unui magazin online, (si nu ma refer la adaugat poze sau texte in CMS, ci la servere, programare, retele, dns-uri, securitate, etc), care sa te ajute sa iti faci o idee despre ce se petrece in spatele paginilor? Ma refer la lista de cunostintele pe care trebuie sa le stie oricine care doreste un magazin online, nu cunoaste programare sau alte chestiuni tehnice de administrare a magazinului online, dar sa poata purta o discutie cu o persoana “tehnica”.
– Este suficient sa angajezi o persoana pentru acest lucru sau trebuie minime cunostinte tehnice? Daca persoana pleaca si eu nu stiu de unde sa predau mai departe lucrurile catre o alta persoana?

Deschis 0
Contractele cu furnizorii Organizare magazin online Realizare magazin online pic 7 ani 4 raspuns 728 vizualizari 0

Răspunsuri ( 4 )

  1. O intrebare foarte interesanta pentru ca atinge mai multe aspecte de organizare a unui magazin online.

    Nevoia de a comunica usor si de a controla serviciile pe care ti le ofera toti furnizorii cu care vei avea de a face de-a lungul vietii unui magazin online este una reala si justificata. Trebuie sa stii intotdeauna ca ai dat banii pe ceva real, bine executat – conform cu bunele practici in domeniu si cu niste costuri corecte.

    Pentru a face o lista completa cu aceste cunostinte tehnice, ar trebui acum sa enumeram toate categoriile de servicii la care vei apela incepand chiar cu cercetarea de piata de la inceput, de cand alegi nisa viitorului magazin online.

    Cred ca abordarea de tipul “eu stiu tot si ma descurc singur” e putin gresita. Trebuie sa ai zeci de ani de experienta intr-un domeniu pentru a putea controla cu adevarat calitatea serviciilor pe care ti le va presta sa zicem dezvoltatorul platformei de ecommerce sau compania de hosting. Iti trebuie cel putin 10.000 de ore de lucru intr-un domeniu ca sa fii numit specialist. Stiu ca nu asta ai cerut ca si raspuns la intrebare, si ca nu vrei sa devii un specialist in dezvoltare soft de ecommerce, de exemplu.

    Ceea ce vreau sa spun este ca fie si numai pentru a invata care sunt principalele specificatii tehnice pentru fiecare modul al magazinului online iti va lua un timp… timp pe care nu totdeauna il poti dedica acestui lucru daca esti owner de magazin online.

    Sugestia mea este sa profiti de cunostintele altor oameni in care ai incredere si care sa poata controla serviciile pe care le primesti, calitatea lor, costul, si alte aspecte. Sau sa apelezi la un consultant care sa fii trecut prin acest proces de cateva sute de ori cel putin…

    Totusi, haide sa vedem (desi sunt sigur ca voi uita ceva) o lista de abilitati tehnice:
    – marketing: ai nevoie la inceput cand alegi nisa, si tot timpul dupa lansare
    – comunicare: abilitatea de a putea asculta nevoile fiecarui om din echipa si de a-l inspira sa devina mai bun pentru folosul echipei ca intreg si lui ca om
    – comunicare si pr: relatia cu presa, bloggerii, social media
    – seo: notiuni de search engine optimization, cum functioneaza google etc
    – html: macar sa fi facut vreodata o pagina web simpla, sa stii ce sunt tagurile html, ce sunt css-urile, cum se introduce o imagine in cod, un tabel
    – servere: ceva notiuni de unix, ceva notiuni de securitate dar nu avansate, macar cunoasterea tipurilor de atacuri ce se pot lansa, tipurilor de back-up care se pot face, tipurilor de rapoarte care pot exista (incarcare server, banda etc)
    – ecommerce: specificatii de module de ecommerce, ce face modulul de promotii, ce face modulul de editare produse, de ce o face asa si nu altfel, automatizari de procese acolo unde e cazul de a lucra cu mari cantitati de produse in scurt timp
    – baze de date: notiuni de baza de sql, ajuta sa-ti faci singur rapoarte, sa intelegi modul de cosntructie al structurii de la baza unui magazin online, cum se contureaza procesele
    – management: nu e cazul sa-ti spun de ce..
    – si alte abilitati pe care nu le mai pot scrie acum (lipsa de timp)

    Stiu oameni care inca sunt in faza de documentare inaintea lansarii magazinului online de cel putin 2 ani de zile. Uneori imi spun ca e un lucru bun ca incep prin a se documenta, a invata ce inseamna cu adevarat sa conduci un magazin online. Alteori, deseori, imi spun ca dureaza prea mult aceasta etapa, care desi e absolut necesara ea nu trebuie sa depaseasca X luni de zile, pentru ca aici conteaza foarte mult sa fii primul pe o nisa, conteaza sa mai prinzi “un tren”, conteaza sa te poti lansa acum cat inca nu ai nevoie de milioane de euro pentru promovare. Insa pentru asta trebuie sa ai resurse, sa fii flexibil, sa te inconjori de o echipa de specialisti.

    Intr-un fel mi-ai ridicat mingea la fileu. Acesta e rolul unui consultant, si am mai scris lucrul acesta cred si cu alte ocazii asemanatoare, acela de a reduce riscul unor investitii gresite, de a controla calitatea muncii furnizorilor de orice fel, de a aprecia corectitudinea costurilor, de a aduce profit intr-un termen relativ decent care sa nu implice teste pe banii ownerului.

    Toate lucrurile se pot invata, nu este nimic greu. Trebuie sa ai bani si timp sa aloci acestei etape de trecere de la un comert offline la unul online. Ai nevoie de doar 2 notiuni de baza: sa stii sa faci comert (si asta inseamna sa conduci cu succes un magazin offline) si sa stii sa faci “online” – ecommerce, marketing online, si tot ceea ce implica acest cuvant.

    Raspunsul meu dupa ani de experiente este ca intr-o prima faza trebuie sa ai o persoana care sa te ajute sa nu bajbai in intuneric, dar in timp e nevoie sa-ti formezi parte din abilitatile necesare.

  2. Multumesc pentru raspuns.
    Lista imi este foarte utila. Ramane sa gasesc niste link-uri, resurse de unde sa incep studiul. Intr-adevar, prezenta unui consultant este ideala. Cu cat va cunoaste mai multe cu atat va fi mai bine pentru magazin si afacere. Dar cu siguranta si costurile pentru administrarea afacerii vor creste. Ma gandesc ca, la inceput, resursele sunt mult limitate si se alege preponderent efortul propriu decat partea de consultanta directa. Insasi existenta acestui site s-ar baza pe aceasta idee: intri, citesti, retii…(costuri cu efortul propriu) si ai un punct de plecare pentru a porni lucrurile. Dupa ce magazinul se dezvolta deja un consultant este obligatoriu in lista de mai sus si revii pe acest site pentru o cerere de oferta :).
    Desi am deviat putin de la intrebarea initiala, ce parere ai?

  3. Salut Ciprian , este extrem de important sa incepi realizarea proiectului online, sa gasesti persoana potrivita cu care sa construiesti magazinul , sa formezi o mini echipa , sa te informezi mult … Viata si profitul acelui magazin depinde de cat de mult esti dispus sa investesti in el. Pe acest sait afli enorm de multa informatie legata de comertul online, mi-as fi dorit sa existe acest sait acum 4 ani cand am inceput sa cochetez cu onlinul. Multumesc Liviu pentru facultatea de comert online predata pe acest sait !

  4. Multumesc si eu inca odata lui Liviu si intregii echipe pentru efortul de a sustine acest site care este un suport important pentru cei care decid sa intre in domeniul antreprenoriatului online.

Lasă un răspuns