Mix de marketing 2014 – eficienta principalelor canale media

Intrebare

Salut,

In opinia voastra (si bazandu-va pe experienta proprie) cum ati clasifica ca utilitate vs buget investit urmatoarele actiuni de marketing: SEO, adwords, FB ads, comparatoare preturi, marketing afiliat (2parale, profitshare), etc.
Intreb deoarece am deschis un magazin online de 1 saptamana si bugetul ramas nu este suficient sa le abordez pe toate.
Multumesc
Alex

Topic deschis 0
Analiza campaniilor Alex Jalba 4 ani 9 raspunsuri 78 vizualizari Senior 0

Raspunsuri ( 9 )

  1. Salut Alex,
    Intrebarea ta este foarte dificila si, din respect pentru timpul si banii pe care ii vei investi in acest magazin, prefer sa nu iti raspund direct.

    Informatia pe care o doresti nu este relevanta din nici un punct de vedere daca nu se iau in calcul nisa magazinului precum si siteul in sine (ce s-a facut pana acum si ce mai este de facut). Te sfatuiesc:

    1) SA NU FACI NICI O ACTIUNE pana cand nu ai un obiectiv clar si un plan pe termen lung cu privire la marketingul siteului. Acest plan (gandeste-te la un puzzle cu sute de piese) trebuie definit inainte sa te apuci de munca si trebuie sa cuprinda cel putin:
    – Cum aduci trafic (cel putin 10-15 modalitati platite si gratis)
    – Optimizare site dpdv rata conversie si experinta client (la 5,000 de vizitatori pe luna o rata de conversie de 0.5% inseamna 25 de vanzari, pe cand o rata de conversie de 1.5% insemna 75 de vanzari. La fel impacteaza si numarul de produse pe comanda, rata de retur si rata de revanzare aceluiasi client, etc …)
    – Ce faci cu clientii dupa ce au vizitat siteul (sau cumparat) – cum ii convertesti in clienti daca nu au cumparat SAU cum le vinzi din nou daca au cunmparat.

    2) Contacteaza o agentie sau pe cineva care are experienta vasta in ecommerce. Si cand spun agentie nu ma gandesc la “agentie SEO” sau la “agentie PPC” sau eu mai stiu ce agentie nisata pe o singura actiune. Ma refer la o agentie cu rezultate verificabile care iti poate face un plan de marketing general pe termen lung in care sa se regaseasca toate elementele mai sus mentionate si pe care sa-l poti pune in aplicare in ritmul pe care ti-l permite bugetul.
    Cu toate ca un plan bine facut te va costa mult, parerea mea este ca acesta este cea mai buna investitie pe care o poti face ca sa ai un start bun.
    Nu degeaba a zis Benjamin Franklin => “If you fail to plan, you are planning to fail!” 🙂

    3) Cand ai planul de marketing general il poti implementa si singur – angajezi agentii/freelanceri pentru servicii individualizate si nu trebuie sa platesti ratele premium ale unei agentii de top.

    Avand un buget mic, obiectivul tau principal trebuie sa fie ca ORICE actiune/initiativa(cat de mica) pe care o iei sa fie aliniata planului initial. Acesta este singurul fel in care te poti asigura ca avansezi. Altfel, risti sa alergi in cerc (ca o gaina fara cap) si sa incerci diverse “solutii minune”, numai pentru a te intoarce la punctul de plecare.

    Toate strategiile pe care le-ai enumerat sunt folositoare si trebuiesc incluse in planul general. Ele cresc direct proportional valoarea adaugata cand sunt folosite CAND si CUM trebuie si cand fac parte dintr-un plan general (ex: poate facebook ads luat individual nu converteste bine pentru nisa ta, dar, poate faci Fb Ads, urmat de retargeting pentru pentru vizitatorii care vin de pe Fb, cu un landing page pe o pagina de inscriere la newsletter in schimbul unui cupon de reducere (eventual pentru produsul originar pe care a clickat cand a venit de pe FB), si, o data inscris la newsletter, ii vinzi de mai multe ori. Sa nu mai vorbim ca detinerea unui cupon cu data de expirare te impinge sa cumperi ca sa nu-l pierzi :)).

    Sper sa te ajute.
    E.

  2. Salut,

    Multumesc mult pentru raspunsuri E. si Elena.
    E. referitor la modalitatile gratis de a aduce trafic, imi poti da cateva exemple?
    Pana acum pot spune ca am inceput de aproximativ 1 saptamana un test cu adwords si FB ads dar rata de conversie este subunitara, pentru moment.

  3. Salut Alex,

    Cu riscul de a ma repeta – este bine sa vezi strategia ta de marketing ca un tot unitar si sa folosesti diverse metode de promovare in functie de nevoie. Daca ai de pus un tablou pe perete, te duci si iei un cui si ciocanul nu cheia franceza si daca trebuie sa repari robinetul nu iei in nici un caz ciocanul.
    La fel si cu metodele de promovare – foloseste cele mai bune metode pentru situatia data (si daca nu ai cheie franceza, poate e mai ieftin sa cumperi una decat sa te apuci sa repari robinetul cu ciocanul 🙂 !!!)

    Te sfatuiesc sa evaluezi metodele de trafic din punct de vedere a eficacitatii lor (ex: rata conversie, valoare totala comanda, etc …) nu din punct de vedere al costului (preferi o metoda gratis care iti va aduce 3 comenzi de 100 RON pentru 10 ore de munca SAU una platita care iti va aduce 10 comenzi de 125 RON cu o investitie de 30 minute si 50 de lei???). E alegerea ta 🙂
    Evaluarea traficului numai din punct de vedere al costului este inselatoare si risti sa lasi deoparte variante bune (citeste risti sa pierzi bani in loc sa castgi).

    Pentru a raspunde totusi intrebarii tale, uite cateva surse de trafic gratis (noteaza ca gratis inseamna fara bani platiti, DAR cu timp investit – ceeace se se rezuma tot la un cost):
    – SEO (Google, Bing, Yahoo, Yandex)
    – Blog – continut de calitate, unic, scris SA AJUTE VIZITATORUL si optimizat SEO pentru ranking in motoarele de cautare
    – Social media (CEL PUTIN Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest si Instagram) – prezenta MASIVA SI CONSTANTA pe toate retelele, share de articole/produse, ajutor vizitatori, mediu de comunicare, suport, interactiune cu fanii … etc
    – Guest Blogging (facut cu branding si traffic in gand, nu pentru backlinkuri, foloseste articole de calitate mare si targeteaza bloguri cu influenta. La inceput te vor refuza, dar dupa 2-3 articole trimise, cand vad ca sunt de calitate si nu ceri backlinkuri in schimb, vor fi fericiti sa ti le publice.
    – In functie de nisa – forumuri unde oamenii au nevoie de ajutor (din nou … in scopul de a AJUTA oameni si nu de a face spam cu backlinkuri) … Ex de ajutor – cum este aici pe Ecompedia, multi din cei ce raspund la comentarii si lasa siteul in semnatura au parte de cateva vizite in plus. Sunt sigur ca ai vizitat si tu cateva astfel de siteuri 🙂

    Daca te rezumi la cele de mai sus si mergi pe CALITATE si CONSTANTA in loc de cantitate si spam, ai sanse sa fii recunoscut ca un expert al nisei tale intr-o perioada de timp relativa scurta (6-12 luni). Aceasta iti va permite sa “cresti” o lista de newsletter, sa iti faci branding si sa iti maresti cota de piata (citeste traficul si volumul de vanzari) in mod organic si sanatos, cu efecte benefice pe termen lung (ex: care este primul magazin de electronice care iti vine in minte cand vrei sa-ti iei o cheie USB? Peste jumatate din ceipe care ii intrebi se gandesc la Emag sau Cel. Ei sunt expertii nisei de electronice si punctul de plecare pentru orice cautare de electronice pe care o fac majoritatea cumparatorilor de IT&C pe net – Cam asta insemana sa fi recunoscut ca un expert). Nu te speria, nisa de electronice este enorma si trebuie eforturi mari pentru a ajunge un expert. Pe nise mai mici, merge mai repede si mai ieftin, dar trebuie secretul este sa construiesti bazat pe CALITATE.

    Inca o data – nu pleca la drum nepregatit pentru ca risti sa iti inmultesi eforturile si cheltuielile in timp ce iti diminuezi profiturile. Intra in contact cu un specialist si, impreuna, concepeti un plan de marketing bazat pe nisa, siteul si obiectivele TALE, plan pe care il poti pune in aplicare in mai multe etape si cu mai multi parteneri/agentii/freelanceri in functie de bugetul existent.

    In acelasi timp, asigura-te ca siteul tau este bine gandit, executat si maximizeaza fiecare oportunitate de vanzare (sau orice obiectiv ai definit tu). Gandeste-te la siteul tau ca la o galeata. Este greu sa aduci apa de la fantana cand galeata este gaurita in mai multe locuri. Pierzi jumtate din apa pe drum!!! Poate e mai simplu sa repari galeata inainte sa te apuci sa cari apa 🙂

    Sper sa te ajute.
    E.

  4. Salut.
    Va multumesc pentru raspunsuri.
    Am sa incerc sa includ toate aceste sfaturi in activitatea mea si am sa va tin la curent cu evolutia si rezultatele obtinute.

    Alex

  5. Foarte bune sfaturile date de E, problema se pune la exepertii care sa ajute pe cei ce au un magazin si au nevoie de ajutor. Stie cineva macar un expert?
    Peste tot numai amatori cu pretentii DAR FARA MAGAZINE ONLINE IN PORTOFOLIU, CU PORTOFOLIU ZERO DAR CU MULTE PROMISIUNI.

  6. Eu as fi mai rezervat cu expresia “peste tot”. Sunt probabil si uscaturi in padure, dar sunt si experti care stiu ce fac si fac asta de mult timp, bine si eficient. Nici eu nu am pretentia sa-i cunosc pe toti, deci nu as fi atat de transant in a cataloga pe cineva, sau mai mult sa vorbesc la modul general despre o industrie intreaga in felul acesta. Insa e numai parerea mea..

  7. Eu sunt de acord ca sunt dar eu unul am probleme in a-i gasi.
    Puteti, de exemplu, sa ma ajutati cu cateva nume pentru:
    programator pentru magazin platforma Prestashop;
    specialist SEO;
    specialist marketing online.

    Va multumesc anticipat!

    Ii sfatuiesc pe cei care au magazine online si care au nevoie de ajutor sa lucreze doar cu cei care au un portofoliu serios, portofoliu in care se regasesc clienti cu magazine online si nu site-uri de prezentare.
    Altfel, veti pierde timpul si banii degeaba. (va spun din experienta proprie).

  8. @V … Merci pentru compliment.

    In legatura cu expertii – Cred ca si tu si Liviu aveti dreptate. Sunt destui oameni cu experienta si ani de ecomerce in spate sa te ajute sa pui pe picioare un magazin cum trebuie. Expertiza lor insa variaza de la fi capabili sa faca un setup simplu al magazinului pana la a fi in stare de setupuri complexe care sa includa si strategii de promovare, interactinue cu clientul, procesul de vanzare, comunicare si suport … etc.
    Evident, cu cat te astepti la mai multa “expertiza” de la un “expert”, cu atat il vei gasi mai greu (specializarea inseamna raritate) si te va costa mai mult :).

    Sfatul meu este sa nu te opresti din cautat. Daca stii ceeace cauti, este relativ usor sa filtrezi consultantii care se pretind mai mult decat sunt si sa ii gasesti pe cei care pot aduce valoare pozitiva afacerii tale.

    Sper sa te ajute.
    E.

  9. As vrea sa iti dau cateva nume, insa as prefera ori sa ma suni sa stam de vorba (cand am ceva timp) ori sa vii pe la mine sa-ti epxlic ce trebuie sa ai in vedere, si ce nume stiu eu. Nu as vrea sa pornesc aici o dezbatere pe tema asta, insa sunt suficienti specialisti si la noi – mai ales daca si buget pentru asta. Am lucrat cu multi deci pot emite o parere pertinenta, insa nu vreau sa o fac public aici. Asa ca te astept pe la mine, suna-ma (0745 289 583) sau trimite-mi un email (liviu.taloi@siteaudit.ro). Succes!

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.