Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

MerchantPro: Piata e-commerce din Romania a crescut cu 8% YoY, in 2024


MerchantPro anunta, intr-un comunicat de presa, ca analiza anuala realizata pe datele inregistrate de magazinele online active pe platforma proprie in 2024 si in anul precedent releva ca piata e-commerce din Romania a continuat sa creasca, anul trecut. Platforma locala SaaS de e-commerce a observat un avans de peste 8% YoY al valorii comenzilor. Numarul comenzilor a crescut cu 3% YoY, iar cosul mediu a fost mai mare cu 5,15% fata de 2023, indicand o tendinta de crestere a valorii per achizitie.

„Piata e-commerce locala evolueaza stabil, dar concurenta internationala, mai ales din partea platformelor din China, pune presiune pe comercianti. Diferentierea nu mai tine doar de pret, ci de experienta oferita clientilor. Astfel, personalizarea ofertelor, integrarea solutiilor AI pentru recomandari mai relevante si automatizarea proceselor de gestionare a comenzilor sunt elemente-cheie pentru succesul pe termen lung”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).

Trimestrul 2 a fost cel mai performant

Dinamica pietei e-commerce pe parcursul anului trecut a variat semnificativ de la un trimestru la altul. In primul trimestru (ianuarie-martie), cresterea a fost moderata, cu un avans de 5% al valorii comenzilor si un numar de tranzactii mai mare cu 4% YoY, in special datorita performantei solide din februarie (+9,5% YoY).

Trimestrul al doilea (aprilie-iunie) a inregistrat cea mai buna dinamica, cu o crestere de peste 12% a valorii comenzilor si un varf in aprilie, in care avansul YoY a atins 28%. In iulie-septembrie, piata a continuat sa creasca intr-un ritm stabil, cu un plus de 11% fata de aceeasi perioada din 2023.

Pe fondul alegerilor din noiembrie si al incertitudinii economice, ultimul trimestru al anului (octombrie-decembrie) a fost marcat de o crestere de sub 5% a veniturilor si o stagnare (+0,1% YoY) a numarului tranzactiilor. Desi sezonul de sarbatori a devutat cu o crestere de 10% a valorii in octombrie, noiembrie si decembrie au inregistrat o crestere de 4%, respectiv 1%.

Analiza pe domenii: tendinte contrastante intre industrii

Performanta e-commerce-ului in 2024 a variat semnificativ si in functie de domeniu. Categoria Auto & Moto a fost cea mai dinamica, cu o crestere de peste 50% a valorii comenzilor si un avans de 90% al numarului de tranzactii, fata de 2023.

Segmentul Beauty a continuat sa creasca, cu un avans de 12,87% YoY in vanzari, desi numarul comenzilor a crescut mai lent. Fashion-ul a ramas sub presiune, inregistrand o contractie de 6,7%, iar Home & Deco a avut o scadere de 9,39% YoY in valoarea comenzilor. Articolele sportive au inregistrat un avans de 16% fata de anul anterior.

Pe segmentul Electronics, performanta a fost mixta, cu o crestere modesta a valorii comenzilor (+2,58% YoY), dar o scadere a numarului de tranzactii (-4,66%), ceea ce sugereaza o tendinta de achizitii mai putine, dar cu o valoare mai mare per comanda. Produsele alimentare (Groceries) s-au mentinut pe un trend pozitiv, cu o crestere de 25% a valorii vanzarilor.

Leave a reply