Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

MerchantPro: crestere in numarul si valoarea medie a comenzilor online, dupa 6 luni de razboi

Finalul lunii august marcheaza jumatate de an de la debutul razboiului din Ucraina, ale carui efecte s-au reflectat si in dinamica din e-commerce, transmite MerchantPro, intr-un comunicat de presa. Tendinta ascendenta de la inceputul lui 2022, intrerupta brusc in ultima saptamana din februarie (cand a inceput conflictul), a fost reluata treptat, atingand un varf in numarul de comenzi plasate in luna mai, arata datele colectate la nivelul celor peste 1.500 de magazine online care folosesc MerchantPro. In aceste 6 luni, cresterea YoY in numarul comenzilor plasate a fost de peste 10%. Valoarea medie a comenzilor a fost de 52 € (+8% fata de anul precedent).

Impactul razboiului din Ucraina s-a reflectat mai intai in achizitiile clientului final, care au scazut brusc, cu peste 20% in ultima saptamana din februarie. Chiar in aceste conditii, la nivel de luna s-a inregistrat o crestere de aproape 15% in numarul tranzactiilor incheiate si o crestere de peste 30% in valoarea acestora. Tendinta ascendenta a fost mai temperata in urmatoarele luni, insa s-a mentinut la o valoare medie de +11% YoY. Cea mai redusa crestere s-a inregistrat in martie (pe fondul incertitudinilor geo-politice), iar cea mai mare in mai 2022, cand numarul comenzilor plasate in magazinele de pe platforma MerchantPro a crescut cu 24% YoY. O crestere s-a observat si in media comenzii (care la nivelul perioadei analizate a atins constant valori similare cu perioadele de varf din 2021), dar si in valoarea totala a acestora, care a crescut cu peste 20% in februarie-august, comparativ cu perioada similara din 2021.

„Era de asteptat ca actualul context politico-economic sa aiba un impact asupra economiei globale si asupra e-commerce-ului din Romania, iar efectele s-au observat mai intai la nivelul clientului final, care a incetinit brusc ritmul achizitiilor, insa pentru o perioada scurta de timp. Apoi se poate observa impactul dinamicii preturilor globale, scumpirile la transporturi, utilitati, materii prime care se reflecta in valoarea totala a comenzilor, ce a crescut intr-un ritm mai accentuat decat tranzactiile. Este insa evident ca romanii raman fideli comportamentului de consum digitalizat adoptat in ultimii doi ani, apeland tot mai des pentru achizitii la magazinele online”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).

La nivelul comerciantilor, mai ales in ultimele trei luni, marcate organic de o temporizare a comenzilor pe fondul perioadei de vacanta, s-a remarcat o tendinta de consolidare a prezentei online in zona de backend, cu optimizari si automatizari ce pregatesc magazinele pentru perioade de varf – sezonul reducerilor, Black Friday si Sarbatorile de iarna.

„Tinand cont de perioada pe care o traversam, cand provocarile mentinerii unui business profitabil sunt evidente, la nivelul magazinelor de pe platforma s-au inregistrat tot mai multe solicitari de automatizare a proceselor, optimizarea fluxului de back-office, integrari ERP, cresterea vitezei de incarcare a site-ului, cu impact direct in economia business-ului, in conversie si retentie. Declansarea conflictului din Ucraina a venit cu incertitudini, cu riscuri, consumatorii au devenit mai exigenti cu achizitiile online, mai atenti. In aceste conditii, accentul este pus pe cresterea indicatorilor de profitabilitate a magazinelor online, iar focusul nostru a fost, bineinteles, sa sustinem optimizarea platformei, sa fim proactivi si cu un pas inaintea concurentei”, adauga Arthur Radulescu.

Printre functionalitatile implementate recent de MerchantPro cu impact puternic asupra cresterii volumului de vanzari inregistrate de magazinele din platforma se numara programele de loialitate, automatizarile dedicate crearii si lansarii de promotii personalizate, landing page-urile de tip satelit ce pot fi create cu doar cateva click-uri, introducerea de metode de plata populare printre consumatori, precum Apple Pay, One-Click Payment sau Buy Now Pay Later, precum si automatizarile extinse pe segmentul de procesare a comenzilor si a retururilor.

Leave a reply